T fijne plaatsje Nyaung U (Bagan) - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu T fijne plaatsje Nyaung U (Bagan) - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu

T fijne plaatsje Nyaung U (Bagan)

Door: Zwerrie

Blijf op de hoogte en volg Zwerrie

03 Juni 2016 | Myanmar, Pagan

VRIJDAG 27/05

Ik heb kort, maar heerlijk geslapen wanneer de wekker om 05:00 gaat. N half uur later kom ik uit bed. Om 06:15 klopt er n jongen van t hotel op mn deur om me op te halen met zn golfkarretje. N paar minuten later zit ik naast hem en rijden we naar de receptie. Met 2 "foute" briefjes van $100 betaal ik mn rekening. Mn wisselgeld krijg ik in uitstekende $ biljetten terug.
Ik heb me vergist in de tijd. Ik dacht dat ik om 07:00 opgehaald zou worden; nâh blijkt dat de bus om dat tijdstip vertrekt. De taxi staat al te wachten, dus geen tijd voor ontbijt. Niet erg zo vlak voor n busreis. Om 06:50 word ik bij de bus afgezet. Christian staat er al. Ik krijg hier mn kaartje en ga zo snel en vroeg al voor de 2de keer in de fout. Ik dacht dat ik t kaartje al bij t hotel al had betaald en wil weglopen. Snel word ik tegengehouden. Oh ja, ik had bij mn vórige hotel al voor t buskaartje betaald. Eerst 11.000 Ks. aftikken, ouwe. Sorry, my bad.
Christian en ik nemen plaats op de achterbank. Daar hebben we tenminste de ruimte voor onze lange stelten. De andere stoeltjes zijn Azië formaat. In de uren die volgen krijg ik niks mee van de omgeving. Ik heb mn 'lulla'-maat gevonden en we zitten constant te kwekken. Na n tijd stoppen we in n stadje en stappen er meisjes, die eten en snacks verkopen, de bus in. Ze hebben ook beetle nut. Tja, als t nâh toch op n dienblad voor me ligt, kan ik t niet laten liggen. Toch? Voor 500 Ks. koop ik n zakje met 5 stuks er in. Ik krijg er 4 kwarteleitjes bij cadeau. Als de meisjes weer buiten staan, blijven ze naar me lachen en zwaaien. Van 2 krijg ik zelfs handkusjes. Zodra de bus zich weer in beweging zet, probeer ik er 1. T smaakt bitter, maar niet vies ofzo. Natuurlijk moet ik niks eten, alleen maar kauwen en speeksel opbouwen zodat dit mooi dieprood kleurt. Maar hoe ik ook kauw en herkauw...effect blijft uit. T enige is dat ik nâh met n muil vol speeksel zit. Vakkundig deponeer ik dit in n leeg flesje. Wat? Zelfs geen mooie rode kleur. Ik spuug de rest ook naar uit. Later nog maar n keer proberen.
Christian en ik zijn eindelijk ff stil en ik heb tijd ns naar buiten te kijken. Links van me stroomt n rivier. Op n stuk land wat daarin ligt staat n glanzende goudkleurige Zedi. We rijden hier Meiktila binnen. Na n paar straten ligt er water techts van me. Hierin ligt n grote, goudkleurige boot met aan de voorkant n enorm eendekuiken hoofd als boegbeeld. De achterkant van t schip loopt in n kromming steil omhoog en lijkt wel n hoge skateboard 'ramp'. Tis nâh al bijna 11:00 en we zeggen tegen elkaar dat we wel n peukie lusten. Onze gebeden worden verhoord. Na 10 minuten stoppen we om te eten. Eerst ff n peuk en n M150. Dan ga ik bij Christian aan tafel zitten. Tegen mn gewoonte in bestel ik te eten. T ruikt hier zo lekker, dat kan ik niet aan me voorbij laten gaan. Ik bestel rijst met kip in curry. T smaakt zeer goed, maar de beef in curry van Christian smaakt zelfs nog beter. We krijgen er ieder n kommetje soep bij en er worden kommetje groenten bij gezet. De totale rekening bedraagt 5.000 Ks. die ik betaal. Om 11:37 rijden we verder. Ik probeer nog n beetle nut, maar wederom niks. Wellicht dat ik later nog maar ns n paar probeer. De hele rit stappen er mensen in en uit. We stoppen nog n keer om te tanken en n keer voor andere verkoopsters. Af en toe passeren we n mooie pagoda en er komen wat heuvels in zicht. Verder is er niet veel te zien. De weg voelt aan alsof ik op n trilplaat in uitvoering zit.
Precies om 14:00 komen we aan op de busterminal van Bagan. Als aasgieren storten de taxichauffeurs zich op ons. "We gaan 1st n peuk roken.", zeggen we tegen ze. Na n half uur nemen we samen n taxi. Voordat we de archeologische zone inrijden, moeten we eerst 25.000 Ks. per persoon afrekenen bij n checkpoint. Ik kom n paar 100 tekort en Christian geeft me 5.000 Ks.; dat was zn laatste Kyat en hij betaalt in dollars. Ik zeg tegen de chauf dat ik eerst naar n KZB bank wil om geld te wisselen. Christian moet pinnen. Omdat ik meer €'s heb dan $'s wissel ik €200,- om. Zo krijg ik meer Kyat. De daglimiet voor €'s is 100 en Christian zet zn handtekening voor mn 2de 100 euro. De ATM van KZB doet t niet, dus moeten we op zoek naar n andere. Vij de 3de ATM heeft hij geluk. Deze doet t. Nâh we weer doekoe in onze zakken hebben, kunnen we naar n guesthouse wat de chauf ons aanbeveelt. De taxirit is met 15.000 Ks. n totale 'rip off'', maar lopen was geen optie. N 2/3persoons kamer kost $23/nacht en we besluiten deze kamer te delen. Er staat n 1persoons bed en n 2persoons bed in. "Jij slaapt in t 2persoons bed.", zegt Christian.
Nadat we ons hebben geïnstalleerd, gaat ieder zn eigen ding doen. Als 1ste koop ik beltegoed; dat is op. Helaas werkt t voor geen meter in dit gebied vanwege t gebrek aan dekking. Vervolgens loop ik n beetje rond. T plaatsje waar we verblijven heet Nyaung U en ziet er uit als n leuk, klein stadje. Om 14:30 stap ik n tentje in en bestel n colaatje en n biertje. In de Lonely Planet lees ik wat over Bagan en de tempels. De jongen van t restaurant is zeer geïnteresseerd in mn Mala. Ik laat hem deze zien. Hij zegt dat hij iemand kent die em ook wel wil zien. Na n half uurtje komt deze man erbij. Na t goedkeuren van mn ketting, haalt hij n voorraad kettingen en armbandjes tevoorschijn. Ze zijn gemaakt van allerlei verschillende stenen. Ze zien er leuk uit, maar zijn niks voor mij. Ik bedank hem en ga weer verder. Na n kwartier lopen, kom ik aan bij restaurant 'Weather Spoon' en bestel n Mandalay bier. Hèhè, deze schuimt tenminste. Na 2 biertjes bestel ik de 'Weather Spoon's beef burger'. Als deze wordt gebracht, zie ik dattie groot is. Ik neem n hap en ja hoor...ik heb zojuist de beste burger in Burma tot nâh toe gevonden. Na deze verwennerij bestel ik nog n fruitsalade. Ook deze is grootttt! Goed voor de vitamientjes. De Wifi werkt redelijk hier en ik schrijf 5 reviews op Tripadvisor. Daarna schrijf ik de aantekeningen over vandaag in mn schrift.
Om 22:40 reken ik af en loop terug naar t guesthouse. Tis n aardig stuk lopen en op sommige plekken is t helemaal donker. Ik heb nog nooit (nuchter dan) de sterren mooier zien schijnen als nâh. Na 20 minuten kom ik bij t guesthouse aan. Christian zit met n hoop mensen voor de deur. T ziet er gezellig uit en ik ga erbij zitten. Na n half uur gaan we naar onze kamer. Op de rand van onze beddden praten we verder. Ik deel wat wijsheden met hem waar hij zeer blij mee is. Na 1,5 uur praten, gaan we pitten.

ZATERDAG 28/05

Om 08:43 word ik wakker. Christian ligt nog te slapen en word niet lang na mij wakker. Buiten drink ik n bakkie koffie en praat met Francis (UK). Dan komt Christian ook naar buiten. Om 11:00 lopen we de straat uit naar n zaakje waar ze échte koffie verkopen. Ook schijnt de Wifi daar wat beter te zijn als in t guesthouse. Die doet t daar op t moment helemaal niet, omdat de stroom is uitgevallen. In t gebied waar ik zit heeft mijn provider geen dekking. Op naar t koffiehuis dus. Helaas is de stroomuitval niet alleen in ons guesthouse, maar ook hier. Geen Wifi en geen koffie dus. Dan maar n colaatje. Christian gaat verder met schetsen en, nadat ik n muziekje heb opgezet, ga verder met schrijven. Als ineens de stroom aanspringt, bestellen we meteen n ijskoffie. Gelukkig begint de airco ook weer te blazen. Nâh is t lekker werken. Om 13:10 is t lunchpauze en bestellen we wat te eten. Daarna gaan we weer verder en om 14:05 heb ik met veel pijn en moeite mn verslag weten te uploaden. Wifi is super traag. T lukt me geeneens 2 foto's bij t verslag te plaatsen. Na 3 kwartier geef ik t op. We lopen terug naar t guesthouse waar we voor de deur gaan zitten. Ik zet weer n muziekie op en Christian gaat verder met tekenen. T ziet er kapot vet uit wat hij maakt. Zwart/wit, surrealistisch en n beetje duister. Kick. Hij zit ook echt in de "zone" zo te zien. Hij zegt dat vandaag de 1ste dag is tijdens zn reis dat hij er zo goed inzit. Terwijl hij zit te tekenen, praat ik met Tania en Alex uit Spanje. Ook hun geef ik mn email. Na n tijdje gaan ze er vandoor.
Plots hoor ik t geluid van n ongeval. N vent op zn scooter is in botsing gekomen met n klein meisje op haar fiets. Ze liggen allebei op de grond. Ik loop snel naar ze toe. T meisje en dr fiets zijn al overeind geholpen. De man krabbelt nâh ook op. Ik til zn scooter overeind. Daarom zie ik niet dat de man t meisje wat geld geeft. Wat ik wel zie, als ik me naar haar toe draai, dat ze pijn heeft. Ik neem dr mee naar t guesthouse en laat dr in mn stoel zitten. Uit mn "Wonder Tüte" (zoals Sybille mn backpack noemde) pak ik jodium, pleisters en schoonmaakdoekjes. Nadat ik de wonden heb schoongemaakt en ontsmet, plak ik dr vol met pleisters. Ik controleer de rug van t meisje nog ff, want ik zie dat ze daar pijn heeft, maar ik zie niks ernstigs. Aan de overkant komt n vrouw aanlopen met wie t meisje wegloopt.
Om 17:30 worden Christian en ik uitgenodigd door n groepje gasten. Jonathan (Wales), Leo (CH), Ardies (USA) en Andre (P). Ze gaan naar n strandje aan de Irrawaddy rivier (jawel, van de dolfijnen) de zonsondergang bekijken. Of we meegaan. Sure. Why not? Met zn 6en klimmen we in n vrachtautootje die ons naar de plek brengt. Tijdens de rit zie ik de 1ste tempels verpreid over t landschap. Kick. Maar t strandje is ook geweldig. Er liggen vissersboten in t water half op t strand, er staan wat huisjes en zaakjes, aan de overkant van t water staan bergen aan de horizon. Terwijl kinderen in t water spelen, doen n paar vrouwen daar de was. De zon komt langzaam achter de wolken vandaan en de stralen daardoor maken t zicht alleen maar mooier. "Tis hier nog prachtiger dan mooi.", zou mn Rijswijkse/Friese vriend zeggen. Bij n restaurantje kopen we bier en gaan ermee op t strand zitten. Ardies zet wat muziek op. Tis super gezellig. Iedereen is zo verschillend, maar we kunnen t goed vinden met elkaar. Na verloop van tijd mag ik voor DJ spelen. Ik laat iedereen kennis maken met Olivier Weiter en zet zn jaarmix van 2015 op. Ik begrijp niet waarom, maar zn muziek gaat er zichtbaar goed in bij iedereen. :p
Om 20:00 ruimen we onze rommel op en klimmen we weer in t vrachtautootje. Christian en ik staan op de treeplank achter. Met de wind in onze (baard)haren rijden we weer terug. Sommige van de tempels staan nâh vol in de verlichting. Waanzinnig mooi! Er zijn van die momenten waarop je je zo goed, gelukkig en dankbaar voelt....dit is er zo één. Christian zegt dat hij zich precies t zelfde voelt. Wat n fantastische dag tot nâh toe!
N half uur later zitten we in n half open restaurant ff verderop in de straat van t guesthouse. Hier hoor ik dat Ardies vandaag jarig is. 52 jaar. Fakking hell. Hij ziet eruit als ergens in de eind 30. Misschien komt t door zn werk; hij is visser op n boot in Alaska. Te gruw. N zwarte gast uit L.A. op n vissersboot in Alaska. Waarom maken ze geen documentaire als 'Deadliest catch' over hem??? Kickuh gast. We bestellen bier en eten. Ik ga voor de kip met ananas en de gebakken rijst met kip. Van Jonathan proef ik zijn gerecht: varkensvlees in zoetzure saus. Dat smaakt zo goed dat ik dat ook bestel. En óf alles op gaat. Na t eten (de groep is ondertussen "iets" groter geworden) looen we terug naar t guesthouse. Op de veranda vieren we Ardies' Bday. Hij heeft bier en 2 flessen rum geregeld. De stemming zit er goed in. Vanaf t begin dat ik Christian heb ontmoet, had ik al door dat hij zo leip is als n deur. T verbaast me dan ook niks dat hij op n gegeven ogenblik n grote krekel vangt en -nadat ik "Eet em op!" roep- hij em in zn melis douwt en em met zn bijtspijkers vermaalt tot er niks meer van over is. Hahaha, ik ga helemaal stuk. T Duitse meisje -wier naam ik (schandalig) weer vergeten ben- ziet t met afschuw aan. We raken aan de praat en omdat ze nog naar CAM en VN gaat, geef ik ook haar mn email. Tis zo gezellig en omdat ik de ruggegraat van n nat vloeitje heb stap ik over op de rum. T wordt nâh nóg gezelliger. Mn muziek staat uit mn speaker te pompen en zo te zien heeft iedereen n leuke tijd. Maar langzamerhand beginnen meer mensen voor Sjaak Afhaak te spelen. Ze nemen afscheid en gaan naar bed. Ook Ardies houdt t op n gegeven moment voor gezien. Om 01:50 zegt, als laatste, Jonathan gedag tegen me. Last man standing. Haha. Ik maak mn glas rum en t laatste beetje bier soldaat en ga 10 minuten later ook naar bed.

ZONDAG 29/05

Tis ongelooflijk, maar waar...zonder kater word ik om 09:15 wakker. Wel heb ik af en toe last van kortstondige steken in mn onderbuik. Ach ja...zal zo wel weer over zijn. Misschien dat t rupsen in mn buik zijn die vlinders worden. Samem met Christian en Andre drinken we koffie in t koffietentje. T plan voor vandaag is om naar Mt. Popa te gaan; n berg met n tempel erop.
Om 11:00 stappen we in n taxi en rijden we naar t strandje van gister. Daar waren we in contact gekomen met t 13-jarige meisje, Mimi, die uitstekend Engels spreekt en onze gids wilde zijn voor vandaag. We moeten ff roepen op t strandje, maar al snel komt ze uit t restaurantje gelopen. Met zn 4en gaan we verder. Tis n behoorlijk eind rijden en na n half uur stoppen we langs de weg bij n tentje. Mimi wil ons kennis laten maken met 'Tangi'; n lauwwarm drankje wat gemaakt wordt van die hele lange palmbomen. Er verschijnt n grote kom van dit goedje op tafel met 3 kleine kopjes. Hiermee kunnen we naar hartelust uit de kom scheppen. De smaak valt moeilijk te omschrijven, maar t is niet onaardig. Schijnbaar zit er geen alcohol in (laat dan maar), maar we voelen ons erna toch wel prettig. Na n half uur gaat de rit weer verder. Ik geniet weer als we de bergen in rijden.
De taxichauffeur zet ons onderaan de berg met de tempel erop af. De berg is n 740 mtr. hoge top van n vulkaan. De tempel daarop is de meest populaire bestemming voor 'Nat' aanbidding. Om bij de tempel te komen moeten we 777 treden beklimmen. T 1ste stuk hou ik t 3tal nig wel bij en krijg ik nog wat mee van wat Mimi te vertellen heeft. Hier en daar lioen Makaken rond. Na verloop van tijd raak ik achter op en verlies de rest uit t zicht. Ik ben kapot wanneer ik boven kom. T uitzicht hier is mooi en er zijn vele ruimtes te bezichtigen. Tis jammer dat ik nâh geen achtergrond informatie krijg. Er zijn geen andere toeristen. Wel wordt er steeds om donaties gevraagd. Donaties voor de tempel, donaties door en voor de mensen die n deel van de trappen schoonmaken. Let wel, de trappen waar geen apen rondlopen. Beneden liep ik op mn blote "sawa trappers" door de monkey shit. Daar zag ik geen schoonmaker, hoor. Stelletje uitgenaste haha. Als ik alles zo'n beetje gezien heb, ga ik weer naar beneden. Waar de souvenirwinkeltjes zijn, zitten de gasten te eten. Ik heb nog geen trek en loop langs de zaakjes om te zien wat ze zoal verkopen. Beneden ga ik in n tentje zitten en koop n colaatje. Goed voor de energie en wellicht voor mn maag. Na verloop van tijd komt t 3tal naar beneden en stappen we in de taxi. Verderop staat nog n tempelcomplex waar ze n kijkje willen nemen. Zelf blijf ik in de taxi met airco zitten. N half uur later zit iedereen weer in de auto en gaan we weer huiswaarts. T duurt niet lang voordat iedereen (behalve de chauf en ik) slaapt. Na n uur is Mimi weer thuis. Ik zeg dat ik t jammer vind bijna niks van haar verhalen te hebben meegekregen, maar dat ik t n vet idee vind dat ze n 'tourguide' wil worden. Als dank en investering voor haar business geef ik dr 5.000 Ks. De jongens volgen mn voorbeeld.
Als we weer bij t guesthouse zijn, ga ik douchen terwijl de anderen wat gaan eten. Christian heeft besloten vanavond met Andre naar Inle Lake te reizen. Zodra ik weer fris ben, schrijf ik wat aantekeningen in mn schrift. De afgelopen dagen had ik die met wat steekwoorden in mn telefoon geschreven. Om 18:30 neem ik afscheid van mn nieuwe, lange vriend. Mn maag voelt nog steeds niet ok, daarom doe ik verder ook weinig. Ook eten doe ik niet en ga om 21:30 slapen.

MAANDAG 30/05

Wejooooo! Wat n leipe shit die dromen van me vannacht. Horror en terror. Als ik om 07:54 wakker word, kan ik me ze nog levendig herinneren. Ik schrijf ze op in mn schrift. Bijna 2 bladzijden vol. Vaaaaagggg!
Ik voel mn maag nog steeds en ondanks dat ik n dag niet gegeten heb, moet ik toch naar t toilet. Rara politiepet. Buiten drink ik 2 bakkies pleur. Binnen, onder n ventilator, eet ik 2 sneetjes toast terwijl ik met Thalia (AUS) praat. Om 11:05 loop ik 2 (dit is t magische getal vandaag) deuren verder naar n dokter. Ik vertel hem mn verhaal waarop ik op de operatietafel mag gaan liggen. Hij drukt meteen op de juiste plekken waar t zeer doet. "Lichte voedselvergiftiging.", luidt zn oordeel. Ik krijg 4 (=2×2) verschillende pillen mee. Joepiedepoepie! Die moet ik 2 (!) maal per dag innemen. Bij t guesthouse neem ik die meteen tot me. Na n uurtje ga ik op bed liggen en val meteen in slaap. Na -jawel- 2 uur word ik wakker. Voor de 2de keer vandaag. Grappig he?
In de lobby zit Jonathan met zn laptop. We zijn de enige 2 hier. Ik mag zn laptop gebruiken om mn memorycard met mn video's over te zetten op mn harddrive.
Mn maag voelt iets beter. Als ik buiten ga zitten met n fles water met Electrolyte krijg ik van de eigenaar nog ns 3 (hé, afwijkend) zakjes Electrolyte en n soort van citroen. Aardig van hem. Hij wil er niks voor hebben. Om 16:00 ga ik naar t restaurant van eergister waar Jonathan zit. Vincent en Estelle uit FR zitten bij hem. Hun voorzie ik van info over Dawei. Net zoals ik t Duitse meisje daarvan voorzien had. Zij ging daarop meteen naar dit leuke plaatsje met zn wonderschone stranden. Jonathan geeft middels zn laptop cursussen Engels en moet daarvoor even weg. Na n tijdje gaat t Franse stel er ook vandoor. Ze reizen vanavond naar Mandalay. Ik zet n muziekje op en schrijf alles van de afgelopen 3 dagen over van mn telefoon in mn schrift. Om 19:10 bestel ik gebakken rijst met kip. Dat gaat er goed in. Na n uur en n minuut bestel ik nog n fles water, betaal de rekening en loop terug naar mn guesthouse. Voor de deur gooi ik n zakje Electrolyte in mn fles water en praat met Vincent en Tom uit de UK. Ze zijn beide net afgestudeerde dokters. Ze bekijken mn medicijnen Ze knikken goedkeurend. "Wat kost me dit consult?" Ze moeten lachen. "No worries.", zeggen ze. Tja, als t dan toch gratis is (heb ik van mn oud collega geleerd), vraag ik ze meteen naar mn elleboog. "Zolang t geen pijn doet, niks meer aan doen.", luidt hun eenduidige oordeel. Om 21:17 gaan deze 2 (hèhè, we zijn er weer) aardige gasten eten. Ze vragen of ik meekom, maar ik zeg dat ik zojuist gegeten heb. Dan nemen we afscheid. Binnen speel ik nog ff met de 2 jonge dochtertjes van de eigenaresse. Wat n schattige meisjes. Eerst schuiven ze beide nog n speelblok naar me, maar al snel verandert t schuiven in gooien. Zowel de meisjes als ik hebben de grootste lol. Wanneer hun moeder hun weer tot de orde roept, is voor mij de fun er af haha. :p
Ik ga naar mn kamer en in bed kijk ik de film 'Righteous kill' met 2 (hoe is t mogelijk, hè?) van mn favorietste acteurs; Al Pacino en Robert De Niro. N half uur nadat n nieuwe dag geboren is, ga ik slapen.

DINSDAG 31/05

Minder leuke dromen vannacht. Om 09:00 word ik wakker. Mn maag voelt t n stuk beter aan, dus vandaag ga ik de tempels bekijken. Om 11:30 huur ik n e-bike bij de buren links van t guesthouse (als je t uit t guesthouse komt; als je naar binnen gaat, is t rechts). Eerst rij ik naar KBZ bank om €100,- te wisselen. Daarna keer ik om en rij naar de tempels. Kep geen idee waar ik naartoe moet en wil. Maakt ook niet uit. T gaat me ook niet zozeer om de tempels zelf. Van wat ik tot nâh toe gezien heb, zijn de tempels van Angkor toch veel mooier. Nee, vandaag gaat t bij mij om de hoeveelheid en de weidsheid van de meer dan 1000 tempels in deze regio.
Zoals ik al dacht en zie, zijn de tempels qua geraffineerdheid niet zo mooi als die in Angkor. Sommige zijn wel imposant groot. Overal waar ik kijk, zie ik torens en Zedi's de lucht in steken. Wat n enorm kick gezicht. Ik maak (meestal vanaf mn e-bike) 80 foto's. Onderweg stop ik bij n grotere tempel om n colaatje te drinken. Daar bekijk ik bij n man zn "schilderijen" van gekleurd zand. Ik zie er 1 van mn smaak waar hij 25.000 Ks. voor vraagt. Uiteindelijk geeft hij em me mee voor 13.000 Ks.
Ik moet langzamerhand weer terug voordat mn accu leeg is. Kep er al ruim 20 km. opzitten. En ik begin trek te krijgen ook. Op de terugweg stop ik im 14:25 bij Weather Spoon. Er staat precies 30 km. op de teller. Eerst ff n biertje voor de dorst. Gevolgd door n fruit juice (heerlijk) en wederom n Weather Spoon's beef burger (groot en goed). Na mn eten nog n biertje. Om 15:40 reken ik af en rij terug naar t e-bike verhuur bedrijf. Daar vraag ik of ze em kunnen opladen. Ik wil vanavond n zonsondergang vanaf n tempel bekijken en nog wat tempels in de verlichting fotograferen. Op n stoel voor t guesthouse dol ik wat met de 2 kleine meisjes. De jongste heeft n potje nagellak in dr handen. Alles zit onder: hun gezicht, kleren, n stoel en de vloer. Ik ga stuk! Na n half uur koel ik ff wat af op mn bed. De zon vreet energie. Weer val ik in slaap. Als ik na 1,5 uur geslapen te hebben om 18:00 naar buiten looo, zie ik dat t bewolkt is. Dat wordt geen zonsondergang bekijken. Ook zie ik donkere wolken samenpakken. Onweer. Heb ik van Piet Paulusma geleerd. Dat wordt dus ook geen mooi verlichte tempels meer fotograferen. Dat doen de weergoden dalijk wel. Ik blijf nog ff naar t straatbeeld kijken voordat ik im 19:30 naar 'Kyaw restaurant' ga. Jonathan zit er. Na 2 bier bestel ik gebakken rijst met kip. Hierna nog 2 bier en dan ga ik om 20:30 naar t guesthouse. Buiten drink ik mn laatste biertje en praat ff met Chris uit Duitsland. Om 21:40 begint t zachtjes te regenen. Tis nog steeds warm. De eigenaresse helpt me met mn planning voor morgen. Hierna ga ik om 22:00 naar mn kamer om te slapen.

  • 05 Juni 2016 - 19:51

    Pap En Mam:

    Hoi Paul,
    Wat een mooie foto van de zonsondergang .
    Wat bedoelde je met foute dollar biljetten? Had je vals geld gekregen?
    Het is hier eindelijk mooi weer. Ik ben vandaag lekker naar Kijkduin gefietst.
    De Black Albino's speelden er. Was leuk.
    Ik hoop dat je maag weer tot rust is gekomen.
    Houd het voortaan bij een biertje en laat de rum maar aan mij over.
    Nou, de groeten van ons en tot het volgende verslag.
    Kus, mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zwerrie

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden oud omdat we stoppen met spelen. Heb lief alsof je nooit bent gekwetst, zing alsof niemand je kan horen, dans alsof niemand staat te kijken, werk alsof je het geld niet nodig hebt en leef alsof de hemel op aarde is. Never regret anything, because at one time it was exactly what you wanted. Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good. Music is the answer, to your problems. =just keep on dancing=

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 43957

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 24 September 2016

Mijn droom achterna in Azië.

14 Maart 2013 - 09 April 2013

Thailandddd! Eindelijk. :)

17 December 2018 - 30 November -0001

Mijn droom achterna ~ part 2

Landen bezocht: