Duiken @ Hin Daeng - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu Duiken @ Hin Daeng - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu

Duiken @ Hin Daeng

Blijf op de hoogte en volg Zwerrie

04 April 2013 | Thailand, Ko Lanta

Vandaag ga ik duiken bij Hin Daaeng. Omdat dit zo'n 40 km van t eiland af ligt en zo'n 4 uur varen is, moet ik er vroeg uit. M'n wekker gaat om 6 uur af en ik moet zeggen dat ik behoorlijk uitgerust ben. Ik maak alles in orde en wacht in de lobby op m'n vervoer. Die komt ietsje later, maar ik ben nog op tijd bij de duikschool. Ti's tenslotte niet zover. Ik word buiten begroet door de divemaster Robert (Zweden) en loop met em naar binnen. En wie zit daar binnen met n grote smile? Fabian van m'n duikgroep uit Ko Tao. :D 
"Ik dacht dat jullie naar Ko Phi-Phi zouden gaan", zei ik. "Ja dat klopt, maar we waren enthousiast geworden over jouw verhalen over Hin Daaeng zodat we maar hier naartoe zijn gegaan", antwoordt hij. Lachuh hoor. "Waar is Adam?", vraag ik. Fabian zegt dat hij nog steeds wat verkouden is en moeite heeft met t 'klaren' (het druk-vrij maken van je oren tijdens t duiken). Balen voor hem. Robert zegt dat Fabian en ik met hem gaan duiken. Leuk! 
Om 07:15 varen we weg. We moesten nog 1 ding weten van deze kleinere boot: de stabilisator werkt niet meer, dus t kan voorkomen dat de boot n beetje naar één kant gaat overhellen, maar dan moeten we gwn met z'n allen ff aan de andere kant gaan staan. Haha, wat is dít dan?
Het ontbijt wordt bovengebracht en we praten wat met n Frans stel. Na t ontbijt gaan er n paar mensen liggen en sommige praten wat op t achterdek. 
Na 4 uur varen zijn we op de eerste duikspot: Hin Muang. Dit betekent: paars eiland. Wat is t hier mooi zeg. Prachtig koraal met de meest intense kleuren. Met in t oog springend wit met paars koraal. Heel veel vissen met ook weer de prachtigste kleuren. Ik zie hier (eindelijk) een hoop murenes. Die vind ik zó vet. Aan de rand staat n redelijke stroming met kouder water. Dit is troebeler dan t heldere warme water en hier houden de wat grotere vissen zich op. Ik hou er van net op deze grens te zwemmen. Als ik naar rechts kijk, moet ik me concentreren of ik wat zie en als ik dan weer naar links kijk, kijk ik in 1 groot helder aquarium waar je je ogen uitkijkt. Ook is t lekker van watertemperatuur te wisselen. We blijven hier 44 minuten onder water. 
Hierna gaan we aan boord waar we weer n warme Thaise lunch krijgen en we zo'n 1,5 uur moeten wachten voordat we weer t water in mogen. 
De tweede duik is zo'n 50 à 100 meter verderop. De duikspot heet: Hin Daeng wat 'rode eiland' betekent. Het koraal is hier idd minder paars en wat meer roodachtig. Ook hier weer n mooie vispopulatie en ik zie n paar mooie grote vissen van tegen n meter lang. Hier is onze bottom time ruim 50 minuten. Twee prachtige duiken en ik ben blij dat ik hier naartoe kon gaan. De acht uur varen waren t zeker waard. Op de terugreis lees ik wat en probeer op t dek n beetje te slapen, want t duiken en de zon hebben me uitgeput. 
Eenmaal aan de kant loop ik naar de duikschool waar ik m'n rekening betaal. Hierna m'n wond laten verschonen bij de dokter en toen naar t hotel.
Remco komt ook net terug en we drinken n biertje. Even later voegt Bruno zich bij ons. We drinken n paar biertjes en praten wat. Dan komt Marion erbij zitten. We bespreken wat we vanaaf met t eten willen doen. Ze weten n restaurantje wat eerder goed bevallen is en daar gaan we rond n uur of 9 naartoe. 
Daar vragen we wat de 'vangst van de dag' is en even later wordt ons n grote schaal voorgeschoteld waar allerlei verschillende vissen en grote garnalen op liggen. Ik kies wat garnalen uit en n vis die in kokosmelk bereid wordt. Het is inderdaad erg lekker. Na t eten rijden we nog snel langs n ATM pinautomaat en daarna terug naar t hotel. Daar worden we opgewacht door Raoel en Annika. 
We drinken gezamenlijk nog n drankje en laten we ons nog ff snel op de foto zetten. Daarna nemen we afscheid van elkaar en duik ik om middernacht  m'n bedje in. 
Ik heb niks van t eiland gezien, maar wel n paar prachtige duiken gemaakt. 

Tot gauw. 
X

  • 05 April 2013 - 08:59

    Ank Zaat:

    Hoi Paul, onze vakantie van 4 dagen zitten er weer op. Wij gaan straks naar Dmitri en dan naar huis. Jij nog veel plezier verder. Dikke kus van pap en mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zwerrie

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden oud omdat we stoppen met spelen. Heb lief alsof je nooit bent gekwetst, zing alsof niemand je kan horen, dans alsof niemand staat te kijken, werk alsof je het geld niet nodig hebt en leef alsof de hemel op aarde is. Never regret anything, because at one time it was exactly what you wanted. Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good. Music is the answer, to your problems. =just keep on dancing=

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 43941

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 24 September 2016

Mijn droom achterna in Azië.

14 Maart 2013 - 09 April 2013

Thailandddd! Eindelijk. :)

17 December 2018 - 30 November -0001

Mijn droom achterna ~ part 2

Landen bezocht: