Duiken @ Ko Bida - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu Duiken @ Ko Bida - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu

Duiken @ Ko Bida

Blijf op de hoogte en volg Zwerrie

03 April 2013 | Thailand, Ko Lanta

Na n goede nachtrust gaat om 7 uur de wekker. Ik pak m'n spullen en wacht beneden in de hotellobby op m'n vervoer naar de duikschool. Die is mooi op tijd en om 8 uur ga ik aan boord samen met Cazza (UK) waarmee ik samen ga duiken vandaag. 
Aan boord ontbijt ik en daarna maak ik m'n duikuitrusting in orde. Vervolgens krijg ik n korte briefing en heb ik tijd n waterbestendige pleister over m'n wond te plakken. 
De eerste duik is mooi. Aardig wat verschillende vissen en mooi koraal. Ook de muren van de rotsen zijn indrukwekkend.
De tweede duik is nog mooier. Veel meer verschillende vissen en grote schoolen ook. Hier zie ik van die gekke Nemo visjes, Moorish Idol, Trevally, Blue Ringed Angelfish, Porcupinefish, Boxfish, Boer's Batfish, Trumpetfish, Peacock Mantis Shrimp en Broadclub Cuttlefish. 
Hierna varen we naar de derde en laatste duikspot van vandaag. Onderweg eet ik n lekkere Thaise lunch. 
Dan is t tijd t water weer in te gaan. Het is n mooie rotsachtige omgeving met verschillende diepteniveaus. In t begin zie ik niet echt veel vis. De vissen die ik zie zijn ook hetzelfde als bij de vorige spots. Ik denk net dat als t zo blijft ik t evengoed bij de vorige twee duiken had kunnen houden. Totdat....er ineens n 1,5 meter lange Luipaard haai voor me neus voorbij zwemt. Wooooohh! Té gruw! Ik blijf kijken totdat hij uit t zicht is. Kickkkk! Cazza en ik zwemmen verder en even later is t weer raak. Ditmaal n kleintje van n meter. Yeahhh, hier hoopte ik al op. Het aantal vissen is ondertussen ook al toegenomen en ik kijk m'n ogen weer uit. Cazza wijst naar de zandbodem. Wat ziet ze nah weer? Ik zie t niet. We zwemmen wat dichterbij en plots zie ik wat ze bedoelt. Weer n Luipaard haai, perfect gecamoufleerd op de bodem. Dit is n grote van 2 meter (ik had m'n duimstok bij me ;-)  ). Geweldig! Hiermee zit de duik er weer bijna op. We zwemmen nog wat rond en gaan dan weer naar boven. 
Aan boord vullen we m'n logboek in terwijl we terugvaren naar Ko Lanta. 
Daar loop ik naar de duikschool om de DVD op te halen met de foto's die vandaag onder water zijn gemaakt en om te kijken of m'n duiktrip van morgen nog doorgaat. En ja hoor, er zijn genoeg aanmeldingen. Joepieeee! 
Nah nog ff langs de dokter om m'n wond schoon te laten maken. Hij zegt dat t er al beter uitziet dan gister. Als hij daarmee klaar is, ga ik weer terug naar t hotel. Ik ontmoet Marion en Bruno in de lobby. Daarna komt Remco en met z'n 4en drinken we wat. Na n tijdje gaan Marion en Remco boodschappen doen. Bruno en ik drinken nog wat totdat hij gaat douchen. Ik lees ff wat en dan komt Annika aanlopen gevolgd door Raoel. We schuiven twee tafels tegen elkaar en dan komt Bruno ook weer terug. We praten en drinken wat. Het is erg gezellig. We bestellen wat te eten en de viskoekjes smaken me weer erg goed. Dan komen Marion en Remco ook weer terug en komen bij ons zitten. Ze zijn net op tijd, want t begint me toch ineens te regenen. De hele baai wordt verlicht door de bliksem en de donderslagen zijn enorm hard. Mooi!
Tegen 12en vind ik t mooi geweest. Morgenochtend vroeg gaat de wekker weer. Weer n dag genieten staat op t programma. :)

Liefs vanuit Ko Lanta. 
X

  • 03 April 2013 - 21:39

    Simon Zaat:

    Hoi Paul, heb je het beste boek van de weg (watervast natuurlijk) bij je?
    Ik wist nml. niet dat je al die vissoorten uit elkaar kan houden. In ons aquarium hadden we ook voldoende vissen, maar je hebt nooit naar de namen gevraagd hahaha...
    Maar alle gekheid op een stokje, ik geniet er ook van dat je het zo naar je zin heb.
    Doe een beetje voorzichtig met die wond aan je been.
    Vrijdag gaan we even naar Dmitri. Je hoort nog van me. Vermaak je nog het laatste gedeelte van je vakantie. Groetjes Pap en Mam. XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zwerrie

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden oud omdat we stoppen met spelen. Heb lief alsof je nooit bent gekwetst, zing alsof niemand je kan horen, dans alsof niemand staat te kijken, werk alsof je het geld niet nodig hebt en leef alsof de hemel op aarde is. Never regret anything, because at one time it was exactly what you wanted. Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good. Music is the answer, to your problems. =just keep on dancing=

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 43957

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 24 September 2016

Mijn droom achterna in Azië.

14 Maart 2013 - 09 April 2013

Thailandddd! Eindelijk. :)

17 December 2018 - 30 November -0001

Mijn droom achterna ~ part 2

Landen bezocht: