Met de nachttrein naar Chiang Mai. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu Met de nachttrein naar Chiang Mai. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu

Met de nachttrein naar Chiang Mai.

Blijf op de hoogte en volg Zwerrie

21 Maart 2013 | Thailand, Chiang Mai

Yoooooo! Daar ben ik weerrrr. 
Waar was ik gebleven? Oh ja, ik zat gister bij t zwembad van t Eastin hotel en ik wist nog niet wat ik ging doen. Maar ineens schoot me t te binnen. Ik ben na al bijna n week in Thailand en ik ben nog geen één keer gemasseerd. Dus om 3 uur liep ik één van de vele massagesalons binnen en vroeg of t mogelijk was n half uur n voetmassage en n half uur n rug- en nekmassage te krijgen. Dit was geen probleem. Eerst werden m'n voeten gewassen en kreeg ik slippers om aan te doen. Daarna gingen we naar boven waar de massageruimtes waren. Op n matras lag n handdoek, n Thaise vissersbroek en n shirt. Ik werd vriendelijk verzocht dit aan te trekken. De broek paste nog wel, maar t shirt had de maat Thai only. Maar goed...n paar knoopjes open toen paste die wel redelijk. Ik moest gaan liggen en de masseuse wreef m'n voeten en schenen in met massageolie. Daarna begon ze m'n schenen en de bovenkant van m'n voet te masseren. Erg lekker en ik voelde meteen waar de blokkades zaten. Goeie beslissing dit te doen, dacht ik. Ze sloeg geen stukje over, zelfs iedere teen kreeg n behandeling. Ze gebruikte ook n stokje aan de onderkant van m'n voet voor de reflextherapie. Daardoor trilde m'n hele been zo erg dat ze niet meer bijkwam van t lachen. Op n gegeven moment moest ik m'n been buigen en zette zij m'n voet klem tussen haar knieën. Toen begon ze aan m'n kuiten. Jezusopeenjetski! Wat had zij n kracht in de kleine handjes van haar. Nah ken ik n masseur die bekend staat als de Mengele van Spijkenisse. Nah, ik heb hier z'n gelijke gevonden hoor haha. Maar t voelde wel goed. 
Toen ze met de onderkant klaar was, moest ik op m'n buik gaan liggen zodat ze m'n rug, schouders en nek te grazen kon nemen. Ook dit was geweldig. Ik voelde n paar knopen zitten en persoonlijk vind ik t heerlijk als daar dan grote druk op wordt uitgeoefend. Net als bij m'n benen gebruikte ze niet alleen haar handen, maar ook dr ellebogen. En voor m'n rug gebruikte ze ook haar knieën. Vol gewicht erop. Niet dat dat zo veel is bij die Thaise poppetjes maar toch....
Toen ze klaar was met masseren, was t tijd om de spieren n beetje te gaan rekken. Volgens mij zag ik m'n enkel naast m'n oor verschijnen, want ze vouwde me helemaal dubbel. Ook ging ze op mn benen zitten en moest ik mn armen naar achteren strekken. Ze pakte mn polsen en ik moest de hare pakken. Ze trok me toen helemaal naar achter zodat mn bovenlichaam los van t matras kwam. Maar omdat ik iets langer ben dan zij verloor ze tot twee keer toe bijna haar evenwicht zodat ze bijna op de grond pleurde. Samen weer lachen natuurlijk. 
Als laatste moest ik in n kleermakerzit voor haar gaan zitten met armen achter m'n hoofd. Op die manier wilde ze m'n hoofd omdraaien net als in de film Poltergeist. Ook hier werd t weer lachen vanwege m'n lengte en t feit dat ze haar evenwicht verloor. Na n uur was ze klaar en kon ik me weer omkleden. Beneden kreeg ik nog n lekkere thee waarna ik als herboren weer de hitte instapte. 
Het was nah 4 uur en ik ging m'n was ophalen. Meteen bij de 7/11 water, melk en koekjes gekocht. Hierna ben ik weer naar t zwembad van t hotel gegaan waar ik me heb omgekleed en nog ff met n ouder Amsterdams stel heb zitten praten. Die vent had wel wat weg van Hulk Hogan. Grijs, lang haar wat onder de bandana die hij op z'n kop had uitstak. Grote, zwarte wenkbrauwen net als Bert uit Sesamstraat en helemaal onder de Thaise tatoeages. Met zn grote Boeddha tattoo op z'n borst had hij dan weer wat weg van Danny Trejo, die Mexicaanse acteur. 78 Is die en ze kwamen al 25 jaar in Thailand om 3 maanden te overwinteren. Goud leven denk ik zo. 
Omdat de spits op gang kwam, dacht ik dat t wel zo verstandig was n tuk-tuk naar t station te pakken. Ik stapte om 17:10 in en na n half uur waren we er al. Dat ging sneller dan ik had verwacht. Dat betekende dat ik nah 2 uur de tijd moest doden. Dus dan maar wat ananas eten, mellekie drinken en n peukie roken. Om 18:00 werd zoals iedere dag het nationale volkslied ten gehore gebracht en dat betekent dat iedereen stil staat. Heel apart gezicht op zo'n druk station waar zojuist nog iedereen als mieren door elkaar liep. Hierna werd t wachten, wachten, wachten, wachten en wachten. Tegen 7en ben ik naar de trein gelopen en m'n wagon opgezocht. Ik mocht al naar binnen dus heb ik m'n cabine gezocht en m'n backpack neergezet. Ben nog snel ff 2 grote bier gaan halen voor onderweg. Daarna was t weer wachten, wachten en wachten. Gelukkig stond de airco in de trein al wel aan wat t wachten n stuk aangenamer maakte.
Hey! Er komt n medepassagier aan. N Engelse tjik die t bed boven me heeft. Ze is wel aardig, maar blijft wel boven op haar bed zitten. Ik ga nog ff snel naar buiten om n peuk te roken, maar toen ik weer binnenkwam zaten er ineens 4 mensen bij ons in de coupe. Het blijken Amerikanen te zijn. Het jonge stel (Rod & Stacy) woont hier al n tijdje in Thailand en geven Engelse les op school. Ze spreken zelf ook heel hoed Thais. Het oudere paar (Alan & Jessica) zijn haar ouders. Aan t accent van haar moeder te horen, is zij geen Amerikaanse van geboorte maar komt ze volgens mij uit Rusland ofzo. Dat ofzo klopt, want ze komt uit Lithouwen. Ik raak aan de praat met die 4 en de gesprekken zijn echt heel leuk en onderhoudend. Dan vertrekt de trein. Het is 19:53, n klein half uur te laat. Maar dat zal wel weer goedkomen onderweg. We praten gezellig verder met n kleine onderbreking toen ik Dmitri ging bellen. Ik had maar 2 bier bij me, maar bood t die 4 wel aan. Maar ze hoefden niet. Maar volgens mij zag t er toch wel aantrekkelijk uit, want Alan bestelde toch maar 2 bier bij de treinsteward. Die kwam vervolgens aan met n plastic emmertje vol met ijs en met 4 bier; 2 geopend en 2 gesloten. Stacy zei dat ze dit expres deden in de hoop dat je die andere twee ook zou openen en daarmee kopen. Vet slimme actie dit! 
Oh ja....aan t begin van de reis kwam er nog iemand n soort menukaart brengen. Mooi, dacht ik nog, dan kan ik gwn hier warm eten. Maar er kwam niemand meer langs. Waarschijnlijk moest je gwn naar de restauratiewagon gaan voor t eten, maar wist ik veel. Maar ik kreeg wel n beetje trek dus ik trok m'n pak koekjes open en bood hun ook wat aan. Nah, dat viel in de smaak. We waren nah koekjes en bier aan t delen en zij haalde zelf ook nog koekjes tevoorschijn. De twee bier waren er redelijk snel doorheen dus hebben we die andere twee ook maar geopend. De gesprekken waren nog steeds interessant en leuk en we besloten nog maar n emmertje te bestellen. :) Uiteindelijk gingen Rod en Stacy naar hun eigen coupe om te gaan slapen. Op dat moment liep er net n Duits stel langs waar ik eerder mee had gesproken. Ze nodigde mij uit om in hun coupe nog wat te drinken en te praten. T bleek de coupe te zijn waar Rod en Stacy wilden gaan slapen. We hebben t dus zachtjes aan gedaan. Uiteindelijk ging ik zelf ook maar slapen. Ff n dun matrasje op de bank uitklappen, schoon laken, welk ik aan t begin van de reis van de steward had gekregen,  erop, n kussen in n schone sloop gestopt en onder n schone deken gaan liggen. Kreeg je allemaal aan t begin van de reis. Ik sliep redelijk snel, maar werd door t bewegen van de trein toch vaak wakker. Ook was de bank nét iets te klein voor dat lange lijf van me. 
Om 06:40 worden we ineens gewekt door n steward met verse sinaasappelsap. Nah ja, vers..... Gewoon vanuit de fabriek heur. Ik dacht dat dit ook inbegrepen was, maar dat dan weer niet. Maar goed, n beetje vitamine na al dat bier is altijd goed. Kep hierna toch nog n uurtje kunnen slapen dus dat was wel fijn. Om 9 uur ff koffie gedronken in de restauratiewagon en om 10 uur kwamen met aan op t station van Chiang Mai. Het plan was met de 4 Amerikanen samen t vervoer naar de stad te delen en vervolgens n hotel te zoeken. Op t station stond n Thai klanten te zoeken voor n hotel waar hij voor werkt. Hij zou ons er gratis naartoe brengen. Nah, dat scheelt weer. Maar in t hotel bleek dat de kamerprijzen niet overeen kwamen met de prijzen die hij had genoemd. Dus zijn we weer weg gegaan met z'n 5en. We liepen langs n hotel wat goed stond aangeschreven in de Lonely Planet. Kamerprijs is ook redelijk: B 550,- per nacht omgerekend zo'n € 14,-. Ik heb meteen maar 2 nachten geboekt. M'n kamer moest nog wel schoon gemaakt worden, dus ik heb maar n ontbijtje gescoord beneden. Verder nog wat info gelezen over Chiang Mai, Chiang Rai (waar ik ook nog naartoe wil) en over Laos. Heel mss dat ik voor 2 dagen de grens overspring om daar de Mekong n stukkie af te varen. Wie weet....
Om 14:00 ben ik door de oude stad van Chiang Mai gaan lopen richting de grootste tempel hier: Wat Phrae Singh. Er staan hier wel enorm veel tempels zeg. N heel verschil met Bangkok. N ander groot verschil is dat t hier n stuk relaxter is. Dit is de 2de grote stad van Thailand dus tuurlijk rijdt hier heel veel verkeer, maar t gaat hier allemaal wat relaxter. Wat Phrae Singh is een hele mooie tempel met heel veel verschillende en prachtige gebouwen. Ook heeft t n mooie schaduwrijke tuin met bomen waar n spreuk aanhangt. Er vliegen hier veel vlinders met de prachtigste kleuren rond. Hierna heb ik nog wat verder door de stad geslenterd. Paar kleine hapjes gehaald en iets te drinken. T was gemaakt met crushed ice, iets van siroop, ik geloof dat er ook nog iets van koffie doorheen ging en met opgeklopte melk er bovenop. Het had n aparte smaak, maar t was niet vies. Ik heb het standbeeld van de drie koningen gezien en nog wat andere tempels. Om half 7 was ik weer terug bij t hotel. N uurtje later wilde ik nog wat gaan eten. Op Tripadvisor.com had ik goede dingen gelezen over Early Bird Café waar ze ook Birmese gerechten serveren, dus ben ik daar naartoe gelopen. Na lang zoeken kwam ik daar aan, maar helaas was deze al dicht. Ik had geen zin meer iets anders te zoeken en t restaurantje beneden bij t hotel scheen ook goed te zijn dus ik ben maar weer terug gelopen. Hier heb ik n noord Thaise curry met rundvlees besteld. Heel erg lekker. Het had wel iets weg van n stoofpotje. 
Hierna heb ik mijn belevenissen weer opgeschreven en ga ik zo naar bed. Ti's hier half 12 en lekker afgekoeld dus ik denk dat ik goed kan slapen. 
Misschien dat ik morgenochtend vroeg ga kijken of ik aan n kookcursus mee kan doen. 

Lieve mensen: bedankt voor jullie leuke reacties. Ik ben er helaas nog niet achter hoe ik onder jullie reacties mijn reactie kan plaatsen. En Dex....ik ben er ook nog niet uit hoe ik foto's vanaf m'n aaifoon op de site kan uploaden. Ik denk dat ik daarvoor naar n inet café moet gaan. Zodra ik daar tijd voor vrijmaak, ga ik dat doen.

Zo, m'n Chang is op....ik ga pitten. :)
Latido. 
X

  • 21 Maart 2013 - 23:55

    =DANIELLE=:

    Hi pop,

    Het is nu donderdag avonds half 12 hier.. heb net je verhaal gelezen en ik heb een briljant idee:-) je moet een boek schrijven :-) het leest lekker weg, ijkt t wel alsof ik bij je ben. Hoop dat t met D oké gaat... fijn dat je em gesproken heb.. je weet t.. als ik wat kan doen..

    Ik hoop dat die thaise lekker op je rug heeft gelopen, t zal vast extra hebben gekost met dat lange lijf van je :-)

    Xx slaap lekker ik ga snurken Xx

  • 22 Maart 2013 - 00:03

    =DANIELLE=:

    Ps, check check de fack op de website daar staat hoe je foto's kunt oplloaden x

  • 22 Maart 2013 - 00:03

    =DANIELLE=:

    Ps, check check de fack op de website daar staat hoe je foto's kunt oplloaden x

  • 24 Maart 2013 - 10:42

    Margret:

    He Paul,

    Ik heb net even al je verslagen gelezen, lekker hoor daar in Thailand.
    Ook lekker herkenbaar alle uit stapje die je al heb gedaan. Geniet er van.

    Groetjes,
    Margret

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zwerrie

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden oud omdat we stoppen met spelen. Heb lief alsof je nooit bent gekwetst, zing alsof niemand je kan horen, dans alsof niemand staat te kijken, werk alsof je het geld niet nodig hebt en leef alsof de hemel op aarde is. Never regret anything, because at one time it was exactly what you wanted. Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good. Music is the answer, to your problems. =just keep on dancing=

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 43952

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 24 September 2016

Mijn droom achterna in Azië.

14 Maart 2013 - 09 April 2013

Thailandddd! Eindelijk. :)

17 December 2018 - 30 November -0001

Mijn droom achterna ~ part 2

Landen bezocht: