Kanchanaburi dag 1 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu Kanchanaburi dag 1 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi dag 1

Blijf op de hoogte en volg Zwerrie

18 Maart 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Omdat ik vanmorgen al om half 7 op moest staan (en vroeg opstaan niet m'n sterkste punt is (lees: B-mens)) ging ik gister om kwart voor elf naar bed. Lamphu House is dan mss wel goed dan t Eastin hotel, maar t is ook wat gehoriger. Net toen ik aan t indommelen was, hoorde ik iets wat op n ruzie leek tussen n Thaise en n toerist. Iets over betalen en de politie erbij halen. Dit bleef maar doorgaan en wel tot n uur of kwart over 2. Af en toe leek t wel of ik in slaap viel, maar op dat moment begon voor mij alles te vervagen. Wat ik hoorde....was dat nah echt of ging ik er in m'n slaperige toestand nah zelf n verhaal bij te verzinnen? Aan de ene kant was dit heel vaag, maar aan de andere kant kon ik er ook wel van genieten. Heel surrealistisch. :) Na de ruzie had ik veel last van lawaai, de warmte en draaide ik een hoop. Kortom: n slechte nacht. En voor ik t wist, ging de wekker al weer. Ik heb m'n spullen gepakt en ben beneden gaan zitten wachten op t busje wat me op zou komen halen. Deze kwam goed op tijd: kwart over 7. Nadat we naar Khao San Rd zijn gereden en wat mensen werden gewisseld van busje zijn we op weg gegaan naar de floating market in Dumnoen Saduak. Hier kwamen we om 9 uur aan. Dit is n gebied met heel veel kanalen, eilandjes en vasteland. Alvorens ik in n longtail boat stapte, heb ik eerst n bakkie koffie genomen om n beetje wakker te worden. Daarna voor B 150,- n kaartje gekocht en ingestapt. We vaarden door de kanalen langs allerlei marktkraampjes. Sommige waren uitgestald op t land en sommige bedreven hun winkel vanuit hun eigen longtail boat. Deze konden op n vaste plek liggen, maar ook met de overige boten meevaren. Veel kleding, ter plekke gemaakt eten, souvenirs, verschillende soorten kruiden....je kon hier van alles kopen. Nah is t verkeer in BKK n chaos, maar wat ik hier meemaakte....terror! Omdat sommige booten langs de kant stilhielden omdat mensen iets wilde kopen, werd zo'n (toch al niet zo'n breed kanaal) ineens n stuk smaller. Als er dan aan de andere kant ook n boot stilhield, werd t gwn al krap voor 1 boot die er langs wilde. Nah moet je je voorstellen dat er longboats zijn die handmatig worden voortbewogen en de nieuwere die achterop n dikke moter hebben staan met n enorm lange schroef erachter. Dan komen er nog 2 boten van de ene kant en 2 of 3 van de andere kant die allemaal door dat kleine gat willen waar normaliter 1 boot doorheen kan. En niemand die elkaar de ruimte wil geven hè? Vooral die motorboten niet. Dus dat klapt lekker vrolijk op elkaar totdat iedereen zó klem zit dat niemand meer voor- of achteruit kan. Zo druk is t dus nog geeneens tijdens Kdag op de Amsterdamse grachten. Fakking hilarisch. 
Nadat ik weer aan de kant stond, kwam ik Sam (uit Nieuw Zeeland, Noordeiland) en Emily (UK, Derby) tegen die ik in t busje al had ontmoet. Gezamenlijk hebben we nog wat gedronken en fijn gepraat totdat we met de hele groep in n gemotoriseerde longtail moesten stappen. Deze bracht ons via n mooie route naar t punt waar iedereen weer in n ander busje moest stappen. Vanuit daar zouden we vertrekken naar Kanchanaburi. 
Om half 1 stopten we met z'n allen om n half uur te gaan lunchen. Er werd ons n niet al te pittig, maar lekkere Thaise maaltijd voorgeschoteld. 
Rond half 2 kwamen we bij de brug over de rivier Kwai aan. Je spreekt dit trouwens niet uit zoals je t schrijft, want dat betekent iets heel anders in t Thais en daar moeten ze soms wel om lachen. Je spreekt t uit als t Engelse woord 'Square' maar dan zonder S. Samen met Sam, Emily en Lieke (n Nederlands meisje) zijn we van de ene kant over de brug naar de andere kant gelopen. Daar nog ff n Chinese tempel gezien) en toen weer terug gelopen. 
Hierna zijn we met alle busjes naar de Tiger Temple gereden waar sommige mensen deze tour gingen doen. Wij moesten n tijd wachten en zijn toen naar n halte gereden waar we n stukje met de trein zouden reiden. Dit was met Lieke en 2 Letlandse meisjes uit Riga. Op zich wel leuk, maar over de brug zijn we niet gegaan. Dat vond ik wel jammer. Maar goed.... We zijn toen weer in n busje gestapt (de term busje is eigenlijk teveel eer voor dit hondenhok wat rijp is voor de sloop) om weer naar Tiger Temple te rijden. Waarom is voor mij nog steeds onduidelijk. Maar toen we wilde wegrijden, merkte de chauf dat z'n moter overhit was. Met n tuinslang spoot hij de onderkant van de moter nat en tilde 2 voorstoelen op om de bovenkant van de motor nat te spuiten. Op n gegeven moment durfde hij t aan terug te rijden. Maar vlak voor de tempel, raakte z'n moter weer overhit. Hij kon em nog net t terrein oprijden en toen was t ook einde oefening. Na n uur merkte hij dat de carburateur stuk was. Gelukkig kwam er al snel n ander busje ons halen om ons naar onze overnachtingsplek te brengen. En wat is die plek vetttt! Dit is n hotel in de rivier gebouwd van allerlei verschillende pontons en boten die met elkaar verbonden zijn met loopplanken en trappetjes. De kamers liggen aan de zijde van de wal en dan wat meer in de rivier heb je t restaurant gedeelte en wat lounge gedeelten. Über chill deze plek! :D Kamer is ook goed met n ruim 2persoons bed, airco en n wc douche gedeelte waar je t water onderdoor hoort stromen. Heb foto's gemaakt en ook van m'n vorige avonturen, ik weet helaas alleen niet hoe je deze kan uploaden vanaf m'n aaifoon. :( Hopelijk komt dit later goed vanuit n inetcafe. Om 18:15 zaten Lieke, Wayne (UK, Luton) en ik met onze voeten in t zeer snelstromende water en n koud biertje in onze hand. Na n kwartiertje werd t diner op tafel gezet. Wederom heerlijke Thaise gerechten. Ik zat aan tafel met Lieke, Wayne, die 2 Latvianeressen, n oudere Italiaan en n Amerikaans stel. Gezellig gepraat en goed en veel gegeten. 
Verder is hier niet veel te doen behalve ijskoude Chang biertjes tikken dus dat doe ik dan maar ook terwijl ik dit verslag schrijf. Als deze op is, neem ik lekker n lange douche en ga dan lekker pitten. Morgen weer om 8 uur op om half 9 te gaan ontbijten. Ik weet nog niet precies wat er op t programma staat, maar vlgns mij gaan we op n olifant rijden en n trekking doen naar n kennelijk mooie waterval waar je bovenin in n meer kan zwemmen. Iig word ik na de lunch weer teruggebracht naar t Eastin hotel in BKK. 

Fijne dag/avond iedereen!
X

  • 18 Maart 2013 - 18:55

    =DANIELLE=:

    IK KOM ERAAAAAAAAAAAAAAN :-)

  • 19 Maart 2013 - 20:27

    Dave:

    Hey Paulus, alles goed? Geniet ervan! En kijk uit voor kip met stok. Have fun ouwe xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zwerrie

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden oud omdat we stoppen met spelen. Heb lief alsof je nooit bent gekwetst, zing alsof niemand je kan horen, dans alsof niemand staat te kijken, werk alsof je het geld niet nodig hebt en leef alsof de hemel op aarde is. Never regret anything, because at one time it was exactly what you wanted. Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good. Music is the answer, to your problems. =just keep on dancing=

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 43954

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 24 September 2016

Mijn droom achterna in Azië.

14 Maart 2013 - 09 April 2013

Thailandddd! Eindelijk. :)

17 December 2018 - 30 November -0001

Mijn droom achterna ~ part 2

Landen bezocht: