Dag drrrreiiiiii. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu Dag drrrreiiiiii. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu

Dag drrrreiiiiii.

Blijf op de hoogte en volg Zwerrie

17 Maart 2013 | Thailand, Bangkok

Ik was vannacht om kwart over 12 naar bed gegaan en ik moet zeggen dat ik lekker heb geslapen en heel fijn heb gedroomd. Helaas werden deze verstoord door de telefoon op  mn kamer die om kwart over 5 overging. Ik nam om, maar ik hoorde niks. Net nadat ik weer insliep, ging die weer en wéér hoorde ik niks. Kep de hoorn er maar naast gelegd en toen kon ik weer lekker verder slapen. Om 9 uur ging de wekker en om 10 uur weer lekker ontbeten zoals gister. Tijdens mn ontbijt heb ik mn verslag van gister geschreven en gepost. Terug naar mn kamer om me te scheren, mn tas in orde te maken en uit te checken.
Om kwart over 1 liep ik t hotel uit en werd meteen aangesproken door tuk-tuk chauffeur. Hij wilde me wel naar mn nieuwe hotel brengen, als hij me eerst naar n ander adres mocht brengen. Nah had ik al zoveel voorgangers van em afgewezen dat ik dacht: ach, waarom niet? Laat ik maar ns kijken wat er gebeurt. :) Het volgende moment zit ik met n sympathieke gast te praten in n kledingzaak waar ze op maat gemaakte pakken verkopen. Ik dacht nog: ik ga toch niks kopen, maar aan de andere kant was ik best wel nieuwsgierig naar zn verhaal dus ik stelde me ervoor open. Ook vanwege t feit dat ik wel pakken in m'n kast heb hangen, maar zoals jullie mss wel gemerkt hebben, ben ik ietwat aangekomen en dus pas ik deze niet meer. ;-) Enfin....om n kort verhaal lang te maken....we zitten dus te praten en hij laat me wat verschillende stoffen en kleuren zien. Ook n boek met wat foto's van de kleding die ze kunnen maken en dat zag er goed uit. Een colbertje in de winkel had zéker m'n interesse gewekt. We praatten wat over wanneer ik weer in BKK zou zijn en over de prijs van n pak. Hij zei dat n pak normaal B 10000,- kost (omgerekend € 270,-). Maja, hij ken wel zo veel zeggen..... Maar als ik nah 3 pakken zou nemen, dan zou t me B 20000,- kosten. Als je in NL voor n goed pak gaat kijken, weet je dat dit geen geld is. Daar betaal je al zo'n € 450,- voor één pak. Uiteindelijk wil hij er voor die prijs ook 3 op maat gemaakte en bijpassende overhemden en stropdassen bijdoen. Ik heb er even over nagedacht en besloot t gewoon maar te doen. Mocht ik nog ns n huwelijk, begrafenis (lekker gezellig he? ;-) ) en/of sollicitatiegesprek hebben, hoef ik iig niet in m'n hippiebroek te verschijnen. Die gast helemaal blij, want je weet t....hij heeft me toch geknipt en geschoren. Maar ik ook blij, want ik kan dalijk weer ns n pak aan. Ook de tuk-tuk chauffeur was blij, want die wordt natuurlijk goed betaald voor dit soort ritjes. 3 Blije mensen in de wereld...hoe mooi. :) Ok, verhaal is lang genoeg...over op de orde van de dag.
Tis ondertussen twee uur en m'n blije chauffeur brengt me naar t Lamphu hotel waar we na n half uurtje aankomen.

Ik heb om half 5 afgesproken met m'n vriend James Nidecker en z'n vriendin Kiki. James en Kiki wonen hier vanaf eind januari voor n half jaar waarna ze daarna voor n half jaar naar New York verkassen. James is nl. bezig met t maken van n docu over tattooëren met alle bijbehorende aspecten en t zelf leren tattooëren. Z'n vriendin helpt hem met de docu.
Ik heb dus nog zo'n 2 uur voor mezelf en doe t dus lekker rustig aan. Dit hotel ligt niet aan n drukke weg zoals t vorige, maar verscholen in t backpackers district. Het heeft beneden zo'n relaxt open lobby waar je wat kan eten en drinken. Er is n spannende wedstrijd Muay Thai boxing op tv die ik kijk. Ik raak aan de praat met Tom uit Den Haag die al n half jaar aan t reizen is en vanaaf weer teruggaat naar NL. Om 16:00 loop ik richting de Mc op Khao San Rd. Onderweg nog n leuk gesprek gehad met 2 Australische neo-trance hippies die óók al n half jaar onderweg waren. Zo'n half jaar klinkt goed haha. Onderweg nog wat verse mango gescoord en omdat we toch bij de Mc hebben afgesproken ook maar n luxe cheeseburger. Niet lang daarna kwamen James en Kiki aangelopen. Was weer n leuke ontmoeting. Gezamenlijk liepen we naar Soi Ram Buttri omdat t daar wat minder druk is. In een eettentje hebben we lekker wat gedronken, wat gegeten (ik n lekkere groene curry met kip) en gepraat. T was echt super gezellig. :) Om half 7 zijn we weg gegaan en hebben we voorlopig afscheid genomen. Mss dat we nog meeten aan t eind van m'n reis. Maar dat duurt nog ff. ;-)
Ik heb ff n Gatorade gehaald om m'n mineralen aan te vullen en n liter water en 3 bananen voor morgen als ontbijt. Ik loop zo nog ff n rondje en ga dan pitten. Morgen om half 7 op, want ik word om 7 uur opgehaald voor de 2-daagse tour naar Kanchanaburi.

Biss späters!
X

• 18 Maart 2013 - 12:25

Simon Zaat:

Hoi Paul, val maar niet te veel af anders passen jouw pakken weer niet hahaha...
    Groeten pap en mam.