De eerste dag. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu De eerste dag. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu

De eerste dag.

Blijf op de hoogte en volg Zwerrie

15 Maart 2013 | Thailand, Bangkok

Jaaaaahh! Daar gaan we. 
Om 17:30 rij ik met de overbuurman Cor naar Schiphol. 
Hij is zo aardig geweest om een paar BVOtjes mee te nemen en die gingen er goed in. :)
Onderweg vroeg hij me of ik mijn pinpas wel heb omgezet naar t buitenland. Jezus, nee! Is dat nodig dan? Kennelijk wel, want toen ik met m'n bank belde, zei de jongedame dat ik hem wel dankbaar mag zijn. Maar gelukkig kon dit via de foon nog wel geregeld worden. Blij toe zeg. :)
Om 18:45 waren we op Schiphol. Nadat we afscheid hadden genomen en naar de wc was gerend (ik stond op klappen na die bieries) heb ik ingecheckt en ben ik door de paspoortcontrole gegaan. Dat ging erg vlot, vooral die elektronische paspoortcontrole. Tijd over dus. Dan maar ff n burgertje scoren bij de Mac. Daarna nog ff n bierie en n peuk en toen naar de gate gelopen.
Om 20:15 boarding en door de veiligheidscheck. Ook weer nieuw: je moet in n soort glazen hok gaan staan (lijkt wel op zo'n hi-tech zonnebank waarin je moet staan) met je armen omhoog en dan wordt je gescand. "Meneer, wilt u iets naar achteren gaan staan, want u bent te lang voor de camera. En uw armen iets lager aub." Haha. Ik sta daar bijna naakt en nóg gaan alle toeters en bellen af. Volgens mij wilde die gast gewoon ff aan dat goddelijke lijf van me zitten ghehe. ;-)
Uiteindelijk kon ik doorlopen en toen was t weer wachten. Ondanks dat t rustig was qua passagiers kon ik pas om 21:30 t vliegtuig in. Ik ben blij dat ik de luxe klasse had geboekt, want ik had genoeg beenruimte. Ik zat dan wel in de laatste rij (zonder iemand naast me), maar ik kon m'n stoel in n soort slaapstand zetten en n voetenbankje opklappen. En wanneer diegene voor me de stoel naar achteren zette, merkte ik er niks van. :) Wat n luxe zeg....ik kreeg n paar pantoffels, n setje met zonnebrand, tandenborstel en -pasta, er zat n afstandsbediening in de zijkant van de armrest, stopcontacten tussen de stoelen, n verstelbaar schermpje met de nieuwste bioscoopfilms. 
Uiteindelijk stegen we om 22:05 op. Bijna n half uur later, maar dat hebben ze onderweg weer rechtgetrokken. Tegen 23:00 kregen we te eten. Rijst met kip, groenten, zalm en garnalensalade, Haagen Dazs ijs, zakje gezouten amandelen....erg goed te doen. Nog n paar biertjes op en om 23:20 heb ik er maar n pammetje ingeklapt. T duurde nog geen half uur voordat ik onder zeil was. Af en toe werd ik wakker met n beetje spierpijn, maar ik draaide me weer om en sliep meteen weer verder. In de Deluxe klasse hebben ze stoelen die je helemaal horizontaal kan klappen, maar daar betaal je dan ook wel dik knaken voor. 
Om half 7 Nederlandse tijd werd ik wakker gemaakt door de stewardess voor t ontbijt. Tis nah nog 2 uurtjes vliegen naar Survanabuhmi airport in Bangkok. Ff snel eten en toen nog n uurtje kunnen pitten. 

Het is vrijdag 15/3 14:42 uur plaatselijke tijd. De landing is erg soepel en ik ben in Thailand. Het is bewolkt, maar de temperatuur geeft toch 28C aan.
Douane en bagage gaan erg vlot. T duurt ff voordat ik de hostess heb gevonden, maar daarna gaat t rapido. Kwart voor 4 stappen we in n busje en rijden we naar t hotel. T begint t regenen, maar dat duurt maar n half uurtje. Na n uurtje ben ik in t hotel waar ik n nette en schone kamer krijg. Ik zit hier ff om te acclimatiseren en me op te frissen. 
Om 18:02 loop ik t hotel uit om ff geld te pinnen bij de ATM aan de overkant. Ik wil n taxi of tuk-tuk naar Khao San Road nemen om te kijken of ik n goedkoper hotel kan boeken voor de volgende dagen. Want in dit hotel kost n nacht 2000 Baht en dat kan veeeeeeel goedkoper. Er staan 2 mooie tjiks voor t hotel die ook n taxi willen richting Khao San en we besluiten de taxi te delen. Maja en Karen blijken ze te heten en komen uit Israël. Nah, als ze er daar allemaal zo uitzien als zij, dan wordt m'n volgende vakantie Tel Aviv. Haha. Erg veel lol met ze onderweg gehad en de taxichauffeur waarvan we dachten dattie van t pad was. Zo zette hij de radio voluit en deed zittend de Gang Nam Style. We gingen helemaal kapot! :D 
Khao San Road is n straat vol met restaurants, bars, tattoo shops, kledingwinkels, massage huizen, toeristen, Thai die je alles willen verkopen zoals hangmatten, laserpennen, fruitsappen, bier, ter plekke gemaakt eten....álles. Er lopen zelfs mensen met n handkar vól met allerlei verschillende gefrituurde insecten. Sprinkhanen, grote kakkerlakken, kevers in allerlei maten, schorpioenen (kleine, maar ook hele grote), kleine kikkers, ik zag zelfs n paar spinnen. Ik ga zeker nog wel ns wat proberen, maar nah hield ik t maar op Phad Thai met seafood.    Tijdens t eten ff met m'n zoon gebeld die natuurlijk razend nieuwsgierig was hoe t hier allemaal is. Hopelijk kom ik hier nog na terug samen met hem. 
Een ander hotel heb ik niet echt gevonden, want t was donker, warm en ik kon me niet echt oriënteren. Mss dat ik hier toch nog wel ff n nacht blijf en morgen n nieuwe poging overdag ga wagen. :) Wellicht kan ik meteen n nachttrein ticket naar Chiang Mai boeken voor maandag. 
Ik heb nog ff wat tips meegekregen van twee Engelse vrouwen waarmee ik in gesprek kwam, heb nog wat rondgelopen, n mango smoothie gekocht en toen n tuk-tuk terug naar t hotel genomen waar ik dit verhaal 2 x moest typen (omdat die gal iPhone m'n eerste verhaal op t internet verkloot had haha). 
Tis nah zaterdag 00:45 en ga douchen en slapen. 

Laew phop kan mai. Tot de volgende keer. 

  • 15 Maart 2013 - 19:22

    Rob Mulder:

    Hoi Paulie,
    Leuk.....!!
    Fijn dat je veilig ben aangekomen, staat die homo nog achter de 333 balie..... :-)
    Veel plezier.
    Rob en Hanneke

  • 15 Maart 2013 - 21:25

    =DANIELLE=:

    Whahahahaha leuk iphone he :-)

    Leuk verhaal te lezen baby!

    Doet je telefoon t eigenlijk?

    Xx

  • 16 Maart 2013 - 14:31

    DIEP:

    Mooi verhaal Paulus. Pas je op dat je na een paar van die bieries niet met een katoi op je hotelkamer beland. Kan je misschien wel een gratis overnachtig voor wat hand en spanwerk regelen:-)

    Latersssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zwerrie

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden oud omdat we stoppen met spelen. Heb lief alsof je nooit bent gekwetst, zing alsof niemand je kan horen, dans alsof niemand staat te kijken, werk alsof je het geld niet nodig hebt en leef alsof de hemel op aarde is. Never regret anything, because at one time it was exactly what you wanted. Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good. Music is the answer, to your problems. =just keep on dancing=

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 43925

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 24 September 2016

Mijn droom achterna in Azië.

14 Maart 2013 - 09 April 2013

Thailandddd! Eindelijk. :)

17 December 2018 - 30 November -0001

Mijn droom achterna ~ part 2

Landen bezocht: