Mn laatste dagen in t fijne Siem Reap - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu Mn laatste dagen in t fijne Siem Reap - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu

Mn laatste dagen in t fijne Siem Reap

Door: Zwerrie

Blijf op de hoogte en volg Zwerrie

23 April 2016 | Thailand, Bangkok

ZONDAG 17/04

Ik heb heerlijk geslapen als ik om 07:20 wakker word. Beneden praat ik wat met Peter. Edwin en zn Thaise vrouw gaan weg. Hij geeft me zn kaartje voor als ik vragen over Burma heb en dan nemen we afscheid. Om 10:15 bestel ik ontbijt. Hierna typ ik mn verslag op mn foon. T gaat weer van n leien dakkie. De woorden komen in n rap tempo in mn kleine schermpje. Ik plug mn foon in mn externe lader zodat ik lang door kan gaan. Koptelefoon op met muziek...lekkâh! Maar rond 13:30 word ik in mn schrijven gestoord. Mn oplaadsnoer gaat stuk. Snel rij ik naar t centrum waar ik n nieuw kabeltje koop. Hop, weer $6 uit mn zak. Maar ik kom wel n winkel tegen die GoPro artikelen verkoopt. Daar ga ik morgen wel ff langs met mn remote. Ik haal nog ff n vers fruitsapje en ga dan weer terug naar Bloom. Ik kan weer verder met schrijven. Om 18:30 probeert Berb me over te halen bij hem en Tjamrong te zitten en te bieren. "Zometeen, ouwe. Ik ben bijna klaar. Eerst ff afmaken." Tussen t schrijven door upload ik alvast n filmpje op YouTube voor bij t verslag. Na n half uur ben ik klaar en ga bij de 2 jongens zitten. We drinken n paar biertjes en tis weer gezellig. N uurtje later krijgt Berb n belletje van n vriend die zn geboortedag viert. Of hij ff langskomt. Berb heeft hier natuurlijk wel oren naar. Na 3 dagen Khmer nieuwjaar zit hij goed in de party flow. Ik krijg echter de indruk dat Kiem t er niet zo mee eens is. Hij loopt van tafel af en gaat zn vrouw achterna. Tien minuten later komtie terug en zegt, terwijl hij met n zaklamp op zn mond schijnt, dat hij later terug komt. "Ik ga ff naar t ziekenhuis.", zegtie terwijl t bloed uit zn mond loopt. Hahaha, die Kiem...dat lieve, kleine wijffie met dr zachte stem heeft em n goeie bats op zn bakkes gegeven. Bammmm!
Als Berb weg is, vraag ik aan Tjamrong of hij zin heeft wat te gaan eten bij t BBQ restaurant aan t eind van t zandpad. Dat wil die wel. Ik zeg dat we gaan zodra mn filmpje is geupload. Dat duurt namelijk wel ff. Zo lang zelfs dat we pas om 21:45 daar aan tafel gaan. We bestellen garnalen, vlees en groente en n biertje natuurlijk. "Tjuol mooi." Proost. Ondanks dat we elkaar bijna niet verstaan, heb ik toch n leuke tijd met hem. Zo leert hij me in t Khmer tot 10 tellen, smaakt t eten lekkeren is de totale rekening nog geen $13.
Na n goed uur gaan we weer terug naar Bloom. Op t balkon drink ik nog 1 biertje en ga dan naar mn kamer. Ik bel mn maat nog voor n dik half uur en ga dan slapen.

MAANDAG 18/04

"Zo, dat was weer n hele actiefilm die ik aan de achterkant van mn ogen heb bekeken.", denk ik wanneer ik om 08:16 wakker word. Na n gebruikelijke 2 uur opstart periode spring ik onder de douche en kleed me om. Ik breng mn wasgoed naar beneden en praat daar weer ff met Peter. Om 11:00 vraag ik Chanta of ze ontbijt voor me wilt maken. Clayton en Jennifer (uit Canada en van oorsprong Chinees) gaan naar Phnom Penh en nemen afscheid van me.
Ik maak n lijst van de plaatsen die ik in Burma wil gaan aandoen. Zodra ik hiermee klaar ben, zoek ik naar geschikte slaapplaatsen in Bangkok. Misschien dat t aan mij ligt, maar t lijkt wel of t veel duurder is geworden in 3 jaar.
Om 14:22 stap ik op mn groene racemonster en rij al eerst naar de winkel met GoPro stuff. Gelukkig ligt t aan mn kabel dat mn remote niet meer oplaadt. Helaas red ik t vandaag niet met $6.
Hierna haal ik n vers fruit sapje. Ik wil ff gezond doen voordat ik naar t kinderziekenhuis van Siem Reap ga. Hier kom ik om 15:10 aan en stap de informatie ruimte binnen. Ik krijg wat info en word dan begeleid naar n gebouw van t ziekenhuis zelf. Hier word me gevraagd n vragenlijst in te vullen. Daar ben ik zo mee klaar. Effetjes wachten tot 15:27 en dan word ik n kamertje in geroepen. N dokter steekt n naald in mn arm en tapt wat bloed van me af. Zodra t buisje vol is, mag ik weer op t bankje in de gang gaan zitten. Nog meer wachten. Om 15:45 word ik weer binnengeroepen. Ditmaal door n jonge dokter. Ik volg de jongen naar n aangrenzende kamer. Hij vraagt me te gaan liggen op de behandeltafel. Als ik t me zo comfortabel mogelijk heb gemaakt met mn voeten bijna uitstekend in t kleine kamertje naast ons vertelt hij dat mn bloed in orde is bevonden in t lab. Mn hemaglobine heeft n waarde van 188. Ruim boven t gemiddelde. Held Cruijff zou hebben geredeneerd:"Das logisch. Je bent ook langer als gemiddeld." waar niet tegenin gegaan kan worden. Is ook zo.
Nâh gaat de jongen n paar andere zaken meten. Bloeddruk: 139 over 90. Hartslag: 89 bpm. Zoooooo dik in orde dus en met zo'n hartslag helemaal 'Zen'. Maar dat weet ik al n tijdje.
T duurt ff voordat hij n ader in mn arm heeft gelokaliseerd, maar hij prikt wel in 1 keer raak. "Atta boy!" Deze keer blijft t niet bij n buisje bloed. Nee nee, binnen 10 minuten pers ik n zakje van 350 ml. vol met gezond en speciaal Zen bloed, type A, vol. De jongen helpt me overeind. Onnodig natuurlijk, maar wel lief van em. Hij wijst naar n stoel waar ik kan zitten. Uit n koelkast pakt hij n blikje cola en n pakje koekjes. "Alleen dat colaatje is goed, hoor.", zeg ik. "Wat is je maat?", vraagt hij. "Je krijgt ook nog n T-shirt." Ik bedank hem vriendelijk, maar zeg dat die echt niet meer in mn backpack past. "Ik hoef er niks voor. Hopelijk kan ik n kind helpen met mn bloed." Gelogen natuurlijk; ik wilde gewoon n gratis, koud colaatje haha. ;-) Er lopen tranen uit zn ogen en hij begint n beetje te snotteren. "Komt door t stof.", zegtie. No worries, ouwe. In Nederland zeggen we dat dat door 'Fishermen's friends' komt.
Om 16:30 ben ik weer terug bij Bloom en drink beneden mn pak melk leeg. Heerlijk! Mn remote ligt op mn kamer op te laden terwijl ik beneden mn e-bike schoon spuit. Om 17:09 is t beer o'clock. N uur later belt Diana me. Of ik zin heb om ergens te gaan eten. We spreken af bij 'ARTillery'. Ik spring op mn schone e-bike en rij er meteen naartoe. Ze is niet alleen. Haar "man" Allan (Schotland) en n vriend Kevin (USA) zijn er ook. Allan zit duidelijk niet op zn gemak in dit organische restaurant en zegt niet zo veel. En dat is zelfs n understatement haha. Kevin daarentegen zegt wel veel. Hij werkt hier voor n NGO en afgaande op zn verhalen weet hij alles. Tenminste...die indruk wekt hij. Ten onrechte, by the way. :p
We bestellen alle 4 n glas rode wijn en ieder zoekt n gerecht uit. De wijn smaakt prima. Ik ga voor de 'No-noodle Pad Thai'. Je raadt t al....Pad Thai zonder noodles. T bestaat uit lange slierten (dus stiekem toch n soort noodles) gemaakt van courgette en wortel met groene papaya, sjalotten in n pittige limoensaus met pinda's. Als de gerechten worden gebracht, steken die van de anderen n beetje magertjes af tegen t mijne. Wat n bord vol,zeg! T smaakt ook echt heerlijk. Ik moet me bedwingen t bord, na afloop, niet schoon te likken. Na t eten gaat Allan naar huis. Diana en Kevin willen even verderop nog cheese cake eten bij n klein zaakje wat gerund wordt door Japanners. Ik heb geen honger meer, maar ga nog wel ff mee. Why not? Ze serveren hier zelfgemaakte ginger-ale. Wejoo, daar zit n hoop gember in zeg. Gelukkig dat ik daar dol op ben, maar dit is niet voor beginners. Hierna gaat iedereen naar huis. Ik dan ook maar. Onderweg haal ik nog ff wat te drinken bij n supermarkt.
Om 20:50 ben ik weer bij Bloom. Tis fijn te zien dat Kiem en Berb t weer samen bijgelegd hebben. Op de bank voor drink ik n biertje en luister naar de Gecko's ("tókài" op zn Cambodjaans) die hun eigen naam roepen. N uur later komt Taka, t leuke en aardige meisje uit Japan, terug van t circus. Ze heeft t leuk gehad en we praten ff. Ik geef haar mn gegevens en neem afscheid van haar. Ze gaat naar kamer en komt er 2 tellen later weer uit. Ze overhandigt me n tekening die ze van me gemaakt heeft. Hahaha, hij is fakking grappig. Vet kick, wat n cadeau. En n opsteker dat iemand daar de tijd voor neemt, terwijl er hier zoveel andere leuke en mooie dingen te doen zijn. Ik ben er blij mee.
Om 22:10 kruip ik met n dik tevreden gevoel mn mandje in. Wat n pracht dag was dit weer.

DINSDAG 19/04

Redelijk vroeg word ik om 06:58 wakker. Best jammer, want ik heb weer zo fijn gedroomd. Deze keer geen actiefilm, maar over personen die dicht bij mn hart staan. Zo ver van me vandaan en dichterbij dan ooit. Ook zo fijn dat ik mn dromen vaak nog hetinner als ik wakker ben. Heel bijzonder. Met n grote glimlach denk ik er op t balkon nog ff over na.
Om 08:00 ga ik beneden zitten en handel ik iets privé af met Peter. Hartelijk bedankt! Drie uur later ontbijt ik terwijl Savi voor me de man die S-21 heeft overleefd probeert te bellen. Maar net als bij Diana krijgt hij geen verbinding met t nummer. Ik maak n lijstje met wat ik allemaal moet doen. T eerste is n busreis naar Bangkok boeken. Ik kom uit bij 'Nattakan' die voor $28 direct van Siem Reap naar de Thaise hoofdstad rijdt.
Om 13:00 gebruik ik lunch samen met Chanta (die t lekkere eten
-rijst met viscurry- heeft gemaakt), Kiem en Berb. Hierna ga ik verder met plannen. Om 16:00 probeert Savi de man nogmaals te bellen. Helaas weer zonder resultaat. T zal wel zo moeten zijn. Ik ben sowieso dankbaar dat ik de man eerder heb mogen ontmoeten en dat zal altijd n mooie herinnering blijven. Ik was speciaal voor deze man naar Siem Reap teruggekomen, maar nâh is t dus tijd verder te gaan. Zo rij ik dan maar naar t centrum om te kijken voor n busticket. Alleen ga ik eerst naar n servicecentre van Samsung. Dat vlekje in mn camera (dat terugkomt op mn foto's) zint me helemaal niet. Hier vertellen ze me dat de camera van mn telefoon vervangen dient te worden. Dat gaat $80 kosten. Pffff. Daar denk ik nog wel ff over na. Hierna rij ik naar Nattakan. Dit kantoor is dicht, maar t reisbureautje ernaast verkoopt dezelfde kaartjes. T meisje hier vertelt me dat ik ze 1 à 2 dagen van tevoren moet kopen. Ik zeg dat ik terugkom zodra ik zeker weet wanneer ik ga.
Om 16:53 xit ik aan de bar van 'Jungle Burger' waar ik eerder net Berb gegeten en gepoold heb. Mn eerste biertje van vandaag. Op de bar staat n mandje met zakjes uitgebakken spek. Net als in de UK. Ik koop er 1tje. N paar biertjes later bestel ik, als snack, 'fish fingers' met tartaarsaus. Behalve dat dit geen kibbeling is, is t toch net als in Scheveningen. Clayton (Nieuw Zeeland), de eigenaar, herkent me van de vorige keer en komt ff n praatje met me maken. Hij zit nâh al 6 jaar in Siem Reap en reist al vanaf zn 22ste de wereld over. Relaxte gast. Na ons gesprek bestel ik n 'JB burger'. Ondertussen zit de bar en zn tentje lekker vol wat voor n goede sfeer zorgt. Gezellig.
De burger smaakt weer voortreffelijk! Om 19:30 speel ik met 3 locals pool. 2 Tegen 2. Ik speel veel als n natte dweil. De meest moeilijke ballen schiet ik in de pockets alsof t niets is, terwijl ik de meest simpele ballen er maar niet in kan krijgen. Het 1ste potje verliezen we dan ook. T 2de potje winnen we. Tis nâh dr op of dr onder. Ff n tandje bijzetten. En dat helpt. We winnen met 2-1.
Om 20:18 betaal ik mn rekening en zeg Clayton en de behulpzame en aardige meiden gedag. Ik zweet me weer rot. Wat is t dan heerlijk om met 40 km/uur op de bike in de wind te rijden. Lekker doorwaaien. Kippevel. Na 11 minuten ben ik weer bij t guesthouse. Ik ben de enige gast hier vanavond. Tis rustig. Daarom drink ik nog 1 biertje samen met alle stemmen in mn hoofd en ga al om 21:03 slapen.

WOENSDAG 20/04

Ondanks dat ik vannacht vaak wakker ben geworden, heb ik toch goed geslapen. Om 07:20 doe ik mn ogen open. Beneden zoek ik nog steeds naar n slaapplaats in BKK. Om 10:00 ontbijt ik en om 11:11 rij ik voor de laatste keer op mn e-bike naar t centrum. Bij t reisbureau koop ik n buskaartje voor morgen naar BKK. Bijde Chinese supermarkt haal ik n slof Kretek, n pakje Oreo koekjes voor eventueel in de bus en n paar blikjes M150. Bij Ink Lab Tattoo maak ik n praatje met Robert (Praag) en Mindy (N-Z). En voor de ouderen die dit lezen, nee, Mork was er niet. Daarna nog ff naar Lex Roulor Tattoo. Zonder nieuwe inkt verlaat ik beide tattoo parlours. Ik haal n dragonfruit/passievrucht sapje en rij hiermee naar de zaak waar ik mn e-bike heb gehuurd. Met pijn in mn hart breng ik em weer terug. Nadat ik betaald heb, neem ik de benenwagen richting Bloom. Er lijkt, na de feestdagen, geen tuk tuk meer te rijden. Ik heb er al de nodige kilometers opzitten als ik alsnog n tul tuk gaan aanhouden. Die rijdt me de laatste kilometer naar huis voor n dollar. Op de bank droog ik n beetje op voordat ik om 14:00 mn backpack weer helemaal netjes inpak. De visgeur is er enigzins uit gelukkig. Halverwege maak ik beneden mn mes schoon en deel wat tandenborstels en pasta uit die ik tijdens mn reis heb verzameld. T personeel is er blij mee. Om 15:45 pak ik de rest van mn bagage in.
Peter heeft n Kärcher hogedrukreiniger gekocht en daarmee maken Kiem en Tjamrong nâh de terrastegels schoon. Omdat dit hun eerste keer is, laat ik zien hoe je dit t efficiëntst kan doen. Ben meteen weer zeiknat. En niet van t water haha.
Net wanneer ik om 17:08 zit te bedenken wat ik met eten zal gaan doen, vraagt Berb of ik vanavond met hem en zn vrouw mee wil eten. Tuurlijk, leuk! 20 Minuten later komt Carla langs om wat op te halen. Ze begroet me hartelijk. Leuk haar ook weer te zien, zo net voordat ik hier weer vertrek. Ze blijft maar 20 minuutjes, maar tis wel gezellig.
Om 18:53 gaan we aan tafel. T gezelschap bestaat uit Peter, Tjamrong, Berb, Kiem en ik. Kiem heeft rijst, 'snakehead fish', gebakken ei, komkommer en nog wat groente in sojasaus gemaakt. Tis simpel, maar heerlijk. Na t eten laat Kiem me n borduurwerk van Buddha zien waar ze n maand aan heeft gewerkt. Ziet er echt heel mooi uit. Ze wil t aan me cadeau geven. Wat n schat! Maar ik zeg dat ik zoiets echt niet aan kan nemen. N tekening van me, okee. Maar iets waar je n maand mee bezig bent geweest, nee. Teveel eer. Ik zeg:"Hang t op in je huis en elke keer dat je er naar kijkt en aan me denkt, geef je je kindje maar n hug en wat extra liefde." Ze zegt:"Ik zal ons kind sowieso over je vertellen.". Berb moet nog wat gasten wegbrengen, maar hoopt nog wel n biertje met me te kunnen drinken als hij weer terug is. Ik bel Diana nog ff om te zeggen dat ik morgen naar BKK reis. We nemen afscheid door de telefoon en zeggen dat we contact proberen te houden. Buiten praat ik met Kiem terwijl we op haar man wachten. Maar die is kennelijk druk met zn klanten. Helaas moet ik er morgen vroeg uit en zit ik nâh al in te kakken. Ik verontschuldig me bij Kiem en zeg dat ik ga slapen. Om 22:00 lig ik onder de wol.

DONDERDAG 21/04

Om 05:00 ben ik wakker. Niet voor de 1ste keer jammer genoeg. De hele nacht ben ik steeds wakker geworden. Eerst om de paar uur, dan om t uur en naarmate t tijdstip van mn wekker naderde om t kwartier. Ach, zo kan ik me in ieder geval niet verslapen. Ik stap uit bed en ga op t balkon zitten. In t donker zie ik langzaam hoe de aarde wakker wordt. Eerst zie ik hoe de duisternis plaatsmaakt voor t licht. Dan ben ik getuige hoe de vogels en krekels ontwaken en geluid beginnen te maken. In de verte hoor ik muziek uit n tempel met t gezang van monniken. Prachtig wakker worden dit!
Om 06:11 ga ik douchen en kleed ik me aan. Om 07:00 neem ik afscheid van iedereen en stap in de tuk tuk van Berb. Hij brengt me in 10 minuten naar t reisbureau wat nog dicht is. Ff wachten dus. Na n tijd gaat de zaak open en wacht ik binnen verder. Om 07:53 word ik door n tuk tuk opgehaald waar al n jongen in zit. Het is n jonge journalist uit Laos. In 5 minuten brengt de tuk tuk ons naar de bus. Ik stap in en mag n plekje uitzoeken. Voorin is t al vol. Achterin naast de toilet lijkt me geen goed idee. In t midden links dus. Er komen nog meer passagiers aan en de bus zit aardig vol. Toch heb ik beide stoelen voor mezelf.
Om 08:21 gaan we rijden. De stewart deelt meteen blikjes ijskoffie uit. Daarna brengt hij papieren zakjes met 2 koekjes en n bekertje sap rond. Tis n grote bus met, zoals gezegd, n toilet achterin. De bestuurder zit aan de rechterkant achter t stuur. Hij en de stewart dragen n wit overhemd met badges en insignes erop. Ze lijken wel van de marine. Dan komt de stewart weer langs. Nâh met n fles water van 600 ml. voor iedereen. Na t 1ste mooie groene stuk landschap volgt toch weer t droge en gele. Ik probeer mn ogen nog ff dicht te doen. Om 09:42 stoppen we voor 10 minuten.
Om 10:52 deelt de stewart kaartjes uit die we om onze nek moeten dragen. Hierop staat wat info waar we de bus later terug kunnen vinden. N paar minuten later komen we t grensplaatsje Poipet inrijden. T ziet eruit als n stoffig stadje. Om 11:03 stapt iedereen uit. Met al mn bagage loop ik naar t Cambodjaanse exit point waar ik om 11:11 in de rij aansluit. T gaat redelijk vlotjes. Dan ben ik aan de beurt. Ik geef de man mn paspoort en leg de 4 vingers van mn rechterhand op n apparaat wat mn vingerafdrukken registreert. Dan volgt mn duim van dezelfde hand. Vervolgens t zelfde proces met mn linkerhand. N stief kwartiertje na binnenkomst loop ik met mn bagage n pleuris end door niemandsland naar de Thaise grens. Bij t immigratie kantoor moet ik de trap op. Daar zie ik n kapot lange rij naar 3 loketten. Rechts daarvan zie ik n loket voor 'visa on arrival' met n beduidend kortere rij. Omdat ik, als NLer, n gratis visum voor 15 dagen wil hebben, ga ik op goed geluk daar achteraan in de rij staan. Tijdens t wachten vul ik mn declaratieformulier in. Er staan maar 5 monniken voor me. En wat denkie? Precies om 12:00 staat Zwerrie met n gratis visum in Thailand. Dat ging rap. Ook t scannen van mn bagage levert geen probleem op net zomin als langs de extra beveiliging die alsnog n bagage check kunnen verlangen. Tis moeilijk heet eni ik sjouw me n breuk. Eerst ff n colaatje voor de suikers. Daarna nog n stuk naar de bus lopen waar ik om 12:15 als 1ste aankom. Die staat geparkeerd naast n enorme Scania 'casino bus' uit Thailand. T stukje niemandsland staat namelijk vol met casino's waar mensen uit Thailand en Cambodja naartoe komen om legaal te kunnen gokken. Na n kleine 10 minuten komt de volgende passagier. Maar de rest laat op zich wachten. Die staan natuurlijk in die lange rij. De chauf zet zn motor uit waardoor de airco nâh geen koude, maar lauwe lucht blaast. Pfff, wat is t warm. Maar buiten, zonder schaduw, is t helemaal niet te harden. Ik gooi mn stoel naar achteren en ga liggen. T enige wat beweegt is mn hand met mn waaier. Om 13:20 komen de eerstvolgende passagiers. De stewart begint met t uitdelen van de lunch. N bakkie rijst met wat ei en wortel, n onbestendig plakje vlees/vis/kip (* doorhalen wat niet van toepassing is), 3 plakjes komkommer en n partje limoen. De airco gaat nâh ook weer aan. Om 13:58 komen de laatste 2 personen aan. We gaan meteen rijden. Na 5 minuten komen we langs n groot waterpark. Als ik alles nâh ns van te voren zou weten, hè? N paar minuten later stoppen we bij n busstation van deze maatschappij. Pas om 14:22 rijden we weer verder.
Das waar ook...ze rijden hier aan de verkeerde kant van de weg. We passeren n paar grote kazernes. Rechts staat n chaletje wat in de Alpen niet zou misstaan. Eerst ziet de natuur er t zelfde uit als ik zoveel in Cambodja heb gezien. Maar al snel wordt dat anders. Ondanks de erge droogte ziet t er toch wel groen uit. Veel gewassen en bomen die netjes in formatie staan, dus gekweekt worden. Hier en daar staan grote groene heuvels op de achtergrond. Om 15:45 rijden we n fuik van de Militaire Politie in. Er komt n MP de bus in die alle paspoorten inziet. Ik sla t mijne open en hij zegt:"Is goed.". Toch zelf ook ff kijken waar hij nâh naar keek. De opengeslagen bladzijde toont mn blanco stuk declaratieformulier. Lekker gewerkt, Chief. Dan moet iedereen zn gordel van em om doen. Haha, te gruw! Om 16:00 mogen we weer verder rijden.
Net na 6en beginnen we BKK n beetje in te komen. N Lamborghini dealer, grote gebouwen en torenflats. Yep, dit is BKK. Attenooije, wat is er hier veel gebouwd zeg. Er zijn enorm veel nieuwe wolkenkrabbers bijgekomen. We passeren t Makkasan hotel, waar ik 3 jaar geleden n paar nachten heb geslapen. Maar nâh niet met die achtelijke prijzen. Om 18:50 stoppen we op n grote busterminal. Eerst ff n peukie. Hierna haal ik wat Thaise Baht uit de ATM en bij de 7/11 koop ik n nieuwe simkaart. Zo gepiept allemaal. Nâh op zoek naar n taxi die me naar 'Kama' kan brengen. Dat is niet zo gepiept. Aan n stuk of 10 chaufs laat ik zien waar ik heen wil, maar ze zeggen allemaal nee. Uiteindelijk tref ik n jonge gast die me wel meeneemt. Tis ondertussen 19:30 uur. Hij moet wel ff zoeken, maar zet me wel om 20:00 voor de deur van t hotel af. Kleine 20 km. rijden voor 187 Baht (nog geen €5) is geen geld. Ik geef em 250 en bedank hem hartelijk.
Ik word vriendelijk ontvangen door n meisje. T hostel ziet er gezellig uit. Er zijn geen kamers meer vrij; wel n bed in hun dorm voor B 300 (€7,50). Ziet er schoon uit en van de 8 bedden is er maar 1 bezet. Ik zeg doen! Voor de deur van t hostel drink ik n biertje en rook n peuk. Dan neem ik n taxi naar '25 Degrees' om wat te eten. Op TA las ik dat ze hier van die geweldige hamburgers hebben. We stoppen voor n luxe hotel. Daaraan vast zit 25 Degrees. Ook n luxe tent dus. Geen gezellige bar zoals bijv. Jungle Burger. Maar goed...ik moet toch eten. De burgers zijn ook luxe. De hamburger met gecarameliseerde uien, crescenza, gorgonzola, bacon, armgula en 1000 islands dressing ziet er wel interessant uit. N hele andere hamburger die ik tot nâh toe heb gegeten, maar hij is verrukkuluk. Hierna ben ik meteen weer weg, want de sfeer is ver te zoeken. Voor t hotel stap ik in n taxi. De chauf is n oude man die absoluut niet kan rijden. Hij zet me op n totaal verkeerde straat af en rijdt weer weg. N behulpzame Thai houdt n tuk tuk voor me aan. Deze jonge gast zegt dattie t wel weet. Alleen zet hij me voor n peperduur hotel af en vraagt of ik n pingpong show wil. Nee gast! Ik wil geen pingpong show en al helemaal niet als jij em opvoert. Trouwens, hier moet ik ook niet zijn. Ik wil uitstappen, maar dan geeftie gas. Wanneer ik zeg dat ik eruit wil, stoptie met tegenzin en laat me er alsnog uit. Ik douw em wat geld in zn handen en loop terug naar t dure hotel. De vriendelijke en behulpzame mensen hier regelen n taxi voor me. De portier zegt nig:"Welkom in Thailand.". Lekker welkom hier met die pannekoeken als chauffeurs. Dit heb ik 3 jaar geleden geen enkele keer meegemaakt. Gelukkig is niet iedereen zo. De vriendelijke jongen, waarbij ik nâh in de wagen zit, brengt me in 1 keer naar mn hostel. Ik was wel in de buurt, want de ritprijs bedraagt maar B 35. Ik vind t lullig dat t maar zo'n kort ritje is en geef em 100 en bedank hem hartelijk. Buiten drink ik nog 1 biertje en kruip dan in mn stapelbed. T was weer n heel interessante dag. :)

• 23 April 2016 - 18:25

Pap En Mam:

Hoi Paul,
    Dat was een lange dag. Veel plezier daar.
    Kus, mam.

• 25 April 2016 - 18:57

Rob:

Zo Paul weer terug in thailand. Nou ben benieuwd!. groetjes rob

• 27 April 2016 - 11:50

Jan Gardien:

Hey Vent al weer bij de TaiTai poppen ,daar zitten zat westerlingen ,een jeugdvriend is daar ook al een tijd im Hua Hin aan de kust en een Engellse vriend in Puket .Het was weer een mooi verhaal,misschien heb ik dat gemist ,maar maar waarom was je in het ziekenhuis..
    Wij vieren vandaag Koningsdag met 8 graden en veel regen/hagel en wind.verders alles goed.

Paul fijne reis verder en zie jouw nieuwe verslag te gemoed.

Groet van Linda en mij.