Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu

Sihanoukville

Door: Zwerrie

Blijf op de hoogte en volg Zwerrie

06 April 2016 | Cambodja, Preah Seihanouk

ZATERDAG 02/04

Om 07:00 gaat mn wekker. Ik heb redelijk geslapen. Na 1,5 uur zit ik achter mn ontbijt. Hierna pak ik mn laatste spullen in en check ik uit.
Om 09:34 word ik opgehaald met n krakkemikkig busje. Ik ben de 2de passagier, maar niet de laatste. Onderweg naar Kampot halen we er nog n paar op. Om 10:07 komen we daar aan en moet iedereen uitstappen bij n soort reisbureautje. T meisje daar zegt dat de bus naar Sihanoukville om 10:30 komt. We zijn vlakbij 'Hang Dy' op de 'Durian roundabout' en dat geeft mij genoeg tijd ff te kijken of ze mn Kretek hebben binnen gekregen. Ik vraag aan n jongen uit t busje, die ook naar 'Snooky' gaat, of hij ff op mn spullen kan letten. Dat is geen probleem. Met enkel mn portomonee loop ik snel als ik kan naar Hang Dy. De vrouw daar herkent me en pakt n slof Gudang Garam. Yessss! Ik vraag haar wat dat kost. Haar man moet daarvoor eerst ff met zn leverancier bellen. T antwoord is $15. Zo goedkoop heb ik ze in 4,5 maand nog niet gekocht. Doe er dan maar 2! Zo blij als n kind loop ik weer snel naar t reisbureautje. Als ik daar aankom, heb ik zelfs nog tijd er 1 in de hens te steken. Aaahhhhh! Genietennn. Met de jongen, die op mn spullen heeft gepast, raak ik aan de praat. Zijn naam is Scott en komt uit Schotland. Kijk, met dat soort info vergeet ik zn naam in ieder geval niet meer. T meisje zegt dat de bus vertraging heeft. Deze verwacht ze pas na 40 minuten. Dan haal ik maar n blikkie Red Bull op de hoek. Ik vraag of Scott ook iets wil, maar hij is al voorzien. Als ik terug ben, praten we er weer lustig op los. Aardige gast. De minibus komt om 11:15 en na n kwartier gaan we rijden. Ik zit tegenover Scott en we zijn de enige die lekker praten. Waarschijnlijk luistert de rest gebiologeerd naar onze -natuurlijk- interessante gesprekken.
Om 13:30 komen we in Snooky aan. Er staan weer 100.000 tuk tuk chauffeurs te wachten. Die hebben zo hun eigen gewoonten; ik de mijne. Ik laat me niet meer haasten en ga op t terras ernaast zitten. Met wat te drinken, kijk ik waar ik ben en waar ik naartoe wil. Ik zie dat ik 300 meter van 'Reef resort' ben. Dat kan ik nog wel lopen met mn bagage. Maar als ik daar aankom, hoor ik dat ze vol zitten. Ik neem plaats en bestel n ijskoffie en n ham/kaas croissant. Zodra ik die op heb, spreek ik met n tuk tuk chauffeur n prijs af me naar 'Rise' te brengen en indien nodig weer terug. De weg naar 'Otres beach' waar Rise zit is nog behoorlijk lang. Minimaal 5 kilometer en t is nâh ook niet de meest uitnodigende weg. N hoop rommel langs de lange verlaten wegen. Dan komen we aan bij Otres. T rode zandpad is in erbarmelijke staat. Veel kuilen, hobbels en grote stenen in t wegdek. Achter t 1ste hippie tentje zie ik de zee. We kunnen niet anders dan linksaf slaan. Rechts aan t strand staan de hippie bungalow tentjes. Links wat minder, maar daar staat dan wel weer n ATM. De chauffeur stopt waar hij denkt dat Rise moet zitten. Maar ik zie t niet. Hij ook niet, dus vraagt hij aan iemand waar hij moet zijn. We zijn op de goede plek, maar t blijkt dat Rise is overgenomen en dat de naam is veranderd. Wat ik zie staat me nâh niet echt aan. N vervallen smerige bende. Hier blijf ik zeker niet. Hoe mooi en rustig t strand ook is. Met dat rustig valt t ook wel mee. T is misschien stukken rustiger dan in Snooky, maar er loopt heel veel jong grut rond en ik denk dat Otres op dit moment 1 grote hype is. Ik hoef niet zonodig op t strand te slapen, dus ik vraag de chauffeur me weer terug te rijden. Na weer n lange rit laat ik me afzetten bij 'Sakal'. Hier hebben ze wel n kamer voor me. Per nacht $20, want ik n hoop geld vind in Cambodja. Maar de kamer ziet er schoon uit, heeft n airco, flatscreen en voor de verandering is er n aparte douchecabine naast t toilet. Helaas geen koelkast. Ff n snelle inspectie van t matras en zo te zien hoef ik mn bed vanavond niet te delen met niet-meebetalende bedbugs. Zo'n hekel aan die beesten. Slurpen 's nachts je bloed, gaan dan slapen, maar de rekening delen ho maar! Ik begrijp niet dat ze geen 'bad bugs' genoemd worden.
Ik zet mn spullen neer en ga meteen weer naar buiten. Rechtsaf de weg af die schuin naar beneden naar t strand en de pier loopt. Vanaf deze pier varen boten naar de verschillende eilanden die hier voor de kust en verder liggen. Links zie ik n eindeloos stuk strand liggen wat langzaam richting zee buigt. Het staat vol met strandtentjes. Rechts van de pier is t strand n stuk korter. Stukken korter. Maar ook geen onbebouwd stuk. Voor t 1ste tentje staat n enorme boom met overhangende takken. Die zorgen voor veel schaduw waarin n paar tafeltjes met daarom ronde rotan kuipstoelen staan. De rode kussens die erin liggen zien er uitnodigend uit en ik laat mn bips in 1 van de stoelen zakken. Ik drink n paar biertjes en praat met Caro en ..... (?) uit Duitsland. Kak, weer n naam vergeten. Waarom heetie nâh niet gewoon 'Duits' ofzo? Veel makkelijker. Neem n voorbeeld aan Scott, dude! ;-) Het aardige, jonge stel vertelt dat ze n wereldreis aan t maken zijn. Omdat ze nog naar Vietnam gaan, voorzie ik ze van info, tips en mn email adres. T valt ons op dat t hier echt über toeristisch is. We verbazen ons ook over de hoge prijzen in Cambodja. N meisje vraagt of ze onze nagels moet knippen of dat ze 'Duits' zn okselhaar moet verwijderen. Als we haar vriendelijk bedanken en zeggen dat we daar geen behoefte aan hebben, wordt ze nog bijna boos ook. Ze kwam ook al zonder lach aanlopen. In Vietnam lachen ze meer, druk ik hun op t hart. Na n gezellige tijd ga ik naar mn kamer om me op te frissen. Mn ogen zitten vol met vuil en ik kan amper met mn linkeroog mn rechter zien. Bah bah.
Ik denk dat mn ogen weer schoon zijn en loop mn kamer uit en haal bij buurman supermarkt n liter verse melk waarmee ik naar Reef resort ga. Deze drink ik hier in n paar etappes op. Ik wil hier eigenlijk ook eten, maar ik kan nog steeds niet zonder witte waas uit mn doppen kijken. Terug naar mn kamer dus om opnieuw water in mn ogen te laten lopen. Om 20:00 ga ik weer terug naar Reef. Ik bestel n biertje en Beef Lok Lak. Dit smaakt goed ondanks dat t vlees iets te taai is. Come on, zeg. We zitten niet in Thailand. Na t eten bestel ik nog n Irish coffee (ik weet t, hypocriet als ik ben maak ik er nâh geen probleem van dat we niet Ierland zijn). Bij t winkeltje haal ik nog 2 biertjes die ik mee neem naar mn kamer. Om 22:30 ga ik liggen en val meteen in slaap.

ZONDAG 03/04

Ik heb weer fantastisch geslapen. Bijna 10 uur lang! Zodra ik wat energie in mn lijf heb, ga ik me scheren, douchen en aankleden. Om 12:00 loop ik n paar pandjes links langs naar 'The Big Easy' voor n ontbijtje. 50 Minuten later loop ik richting strand en stap 'Scuba Nation' binnen. Ik informeer naar n 2daagse duiktrip bij de eilanden 'Koh Tanh' en 'Koh Prins'. Deze eilanden liggen zo'n 6 uur varen van t vasteland en worden beschouwd als de beste dive spots in Cambodja. Helaas staan er geen 2daagse duiktrips op t programma voor de komende tijd. Geeft niks, ik kom morgen gewoon weer informeren.
Ik loop verder naar t strand en ga weer in de schaduw van de grote boom zitten. N fijne plek om mn verslag te schrijven. Als ik daarmee bezig ben, komt er n jong meisje naar me toe die me n armbandje wil verkopen. Ik zeg tegen haar:"Misschien later.". Uit haar tasje haalt ze n paar touwtjes waarvan ze n vriendschapsarmbandje voor me maakt. Ze is absoluut niet 'pushy' en vertelt me dat ze doordeweeks naar school gaat. Haar vriendelijke, zachte stem en haar persoonlijkheid zorgen ervoor dat ik n, van verschillende kleuren touwtjes, zelfgemaakt visje van haar koop. Ze vertelt me dat ze die in 4 dagen maakt.
Tis bewolkt en de zon komt er maar moeilijk doorheen. De wind vanaf zee is aangenaam. Om 15:45 staan de 1ste 3 dagen in mn kleine scherm. Als beloning trakteer ik mezelf op n biertje. Tis beer o'clock anyway. Ondertussen is de zon volop gaan schijnen. T waait ook wat harder. In de schaduw van de takken is t uitermate goed vertoeven. Om 16:25 ben ik klaar met mn verslag. Precies op tijd ook, want mn batterij is bijna leeg. Ik prik mn foon in mn mobiele oplader zodat ik dalijk nog wat fotootjes kan uploaden bij mn verslag. Tijdens t opladen, maak ik n praatje met Paul en Joanne (UK) die naast me zitten. T wat oudere stel is leuk. Paul is goedlachs en Joanne praat er vrolijk op los. Voor dr leeftijd is t nog n lekker wijf ook. Geen vergane glorie haha. Paul biedt me n biertje aan. Ik bedank vriendelijk, omdat ik er nog 1 voor me heb staan. Na n tijd gaan ze er vandoor. Om 18:45 loop ik ook van t strand af. Ff opfrissen op mn kamer en dan door naar Big Easy voor mn avondeten. Ik zit nog steeds in mn 'writers zone' en begin alvast aan mn nieuwe verslag over gisteren. Om 21:00 vraagt Michelle (D) of ze bij me mag komen zitten. No worries. Ik leg mn verslag aan de kant en we praten wat. Tis haar laatste dag van haar reis van 5 weken. Binnenkort begint ze aan haar studie medicijnen. Eerder heeft ze al ns 2 jaren gereisd. Ze bestelt nacho's en ik 2 bier voor ons. Na n half uurtje vertrekt ze. Ze gaat haar laatste avond op stap. Ik drink nog 1 biertje en leg de laatste hand aan mn verslag. Zó, ik ben weer lekker bij. Bij de supermarkt haal ik nog wat te drinken en ga dan naar mn kamer. Ik bel nog ff met n vriendinnetje. Fijn te horen dat t zo goed gaat met dr.
Om 22:30 ga ik plat.

MAANDAG 04/04

Ik heb weer (bijna) 10 uur geslapen als ik om 09:22 wakker word. Ik denk na over wat ik wil gaan doen. Sowieso ga ik kijken voor n duiktrip. Ik wil nagaan of t interessant is om Otres beach te bezoeken. Hetzelfde geldt voor de eilanden Koh Rong en Koh Rong Samloem, t kleinere eiland wat onder t eerstgenoemde ligt. Verder wil ik n planning maken waar ik na Snooky heen wil.
Eerst ga ik om 11:19 ontbijten bij Big Easy. Hier maak ik mn planning. Ik denk dat ik na SHV naar t noorden aan de kust wil om t eiland Koh Kong te bezoeken. Hierna moet ik terug naar SHV om, met t busje van t postkantoor, terug te reizen naar Phnom Penh. Hier dan eindelijk n bezoek brengen aan de S21 gevangenis. De volgende dag naar Siem Reap waar ik met Konj Nouv wil afspreken. Van hier wil ik dan n bus nemen naar Bangkok, Thailand om mn visum voor Myanmar en wat geldzaken te regelen. Wellicht kan ik in de tussentijd nog n paar duiken maken in de Andaman Zee of vanaf Ko Tao in de Golf van Thailand. Zó, dat is alvast helder.
Ik loop Scuba Nation weer binnen. Nog steeds geen 2daagse duiktrips. Sterker nog, de komende dagen staan er zelfs (nog) geen dagtrips gepland. Ik loop richting t strand en kom langs n klein tentje. Het is in de leuke kleuren paars en geel geverfd en draagt de naam 'Gypsies'. Spreekt me meteen aan. In n vitrine zie ik sinaasappelen liggen. N verse jus gaat er wel in. Ik nestel me op n relaxte bank op t terras en bestel er 1. De vriendelijke eigenaar Vasco (Zwitserland) komt bij me zitten. Hij is hier al 2 jaar en we praten over ondernemen hier en aanverwante zaken. Ik krijg n heleboel nuttige info van em. Na ons gesprek bestel ik n ijskoffie en typ t verslag van gister in mn foon. Deze dag staat er om 15:20 in. I'm on a roll, yeah! Ik bestel nog n ijskoffie en maak alvast n begin met de dag van vandaag. Om 15:49 ben ik tot op de minuut weer bij. Ik betaal de rekening en ga op zoek naar n andere duikshop met de originele naam The Dive Shop. Ook zij gaan niet naar de 2 eilanden waar ik zo graag wil duiken. Maar zij hebben wel dagelijkse duiktrips. Ik ga er ff over nadenken. Dat doe ik bij weer Gypsies. Hier zoek ik ook uit hoe ik t beste naar Koh Kong, n paar km. onder de Thaise grens en tegen de Cardamom Mountains aan, kan gaan. 25 Kilometer voor de kust ligt Koh Kong island. Ik hoor hier goeie verhalen over. T schijnt te beschikken over prachtige stranden en is (nog) niet vol gebouwd. Ik drink n paar biertjes en schrijf n review op Tripadvisor over Flippers Diving Centre op Phu Quoc. Om 18:40 betaal ik mn rekening en loop terug naar de The Dive Shop. T vriendelijke meisje Zia uit Zuid Afrika schrijft me in voor de duiktrip morgen.
Om 19:25 neem ik aan n tafeltje plaats in restaurant So. Het is half open en ziet er sfeervol uit. Dit staat hoog aangeschreven op Tripadvisor. Het personeel is zeer vriendelijk en vlot. Er staat n hoop lekkers op t menu en ik kan maar moeilijk kiezen. Als voorgerecht bestel ik carpaccio van zwaardvis ($3) en als hoofdgerecht gegrilde barracuda ($6.60). Aan t tafeltje naast me zit n Ierse man te eten. Hij woont hier al 6 jaar en geeft me de tip te gaan kijken bij 'Ream beach'. T schijnt dat er op Otres beach binnenkort n heleboel tentjes weg moeten om ruimte te maken voor grote investeerders en dat Ream beach nog redelijk leeg is. Wat krijg ik n hoop info vandaag, zeg. Zo kick te zien dat ik telkens op t juiste moment weer de juiste personen weet tegen te komen. De taal van t Universum. Ik bedank hem en neem afscheid wanneer hij weg gaat. Dan wordt mn carpaccio gebracht. Deze is gemarineerd in Tequila, lime & koriander. T smaakt voortreffelijk! De side salad met de uitstekende balsamico dressing ook. Alsof er n engeltje in je bek schijt. ;-) De gegrilde barracuda met romige witte wijnsaus is ook er lekker (op 1 klein hapje na, maar dat drukt de pret niet). De aardappelgratin, met de 2 bakjes pesto en n heerlijke kerrie compote, is ook om te smullen. Normaliter ben ik niet zo'n desert persoon, maar ik zie nâh toch iets op de kaart staan. Dit kan ik gewoonweg niet aan me laten voorbij gaan. Coconut Alps: kokos ijs met chocolade saus met stukjes Toberlerone en Bounty ($2.50). Ach ach ach, wat is dit belachelijk lekker, zeg! Superlatieven schieten tekort. Wat n verwennerij. Er zijn hier wel n hoop vliegende mieren die me af en toe met n bezoekje aan tafel komen vereren. Twee daarvan denken dat ze van t soort 'zwemmende mieren' zijn en komen terecht in t condenswater van mn ijskoude glas bier. Ik red ze van de verdrinkingsdood en zet ze op mn servet. Om aan te sterken geef ik ze wat van mn ijs. Maar daar halen ze hun neus voor op. Omdankbare hufters. Ik bestel n Irish coffee. Schuin voor me zitten 5 Vietnamezen en n Amerikaan. Ze vieren de geboortedag van 1 van de meisjes. We wisselen n paar woorden en proosten met elkaar. Dan gaan er 2 jongens van de tafel af. Even later komen ze terug met 2 taartjes. Aytente gasten. T meisje is er zichtbaar blij mee. Ik krijg 2 stukken van ze, maar ik zeg dat ik al vol zit. "Doe maar 1 klein stukje." Die krijg ik van de Amerikaan, maar meteen komt er n andere aanlopen en schuift n bord op tafel met alsnog 2 stukken. Vreten zal je, kreng! Jaha. De taart smaakt zo lekker dat ik t voor elkaar krijg alles op te eten. Pffff....over goed dineren gesproken. Ik drink nog 1 biertje en ga dan naar mn kamer. Met veel pijn en moeite (door de slechte Wifi op mn kamer) heb ik toch n fijn, lang telefoongesprek met mn Amsterdamse gappie. Weer veels te lang geleden. Precies om middernacht ga ik slapen. Morgen weer lekker duiken.

DINSDAG 05/04

Ik heb mn wekker om 05:30 gezet. N half uur erna kom ik eruit. Om 06:50 sta ik bij de duikshop. 20 Minuten later stappen we achterin n klein vrachtwagentje en gaan op de bankjes zitten. Na n half uur komen we bij de boot in t havengebied aan. Zodra iedereen aan boord is, gaan we varen. Het is zo'n 2,5 uur naar Koh Rong Samloem. Ik beem n zoet broodje en n beker oploskoffie. Hierna begeef ik me naar t bovendek met Valentina uit Italië, nâh woon- en werkachtig in Londen. We praten wat en nestelen ons ieder daarna in n hangmat. We passeren n klein eiland met, wat er naar uitziet, als enige bouwwerk erop een klooster.
Aangekomen bij de pier van Koh Rong Samloem wordt eerst alle proviand uitgeladen. Dan komt alle duikuitrusting aan boord. Hierna varen we terug naar t beginpunt van t eiland. Hier ligt n stuk strand wat Lazy Beach heet. Er staat al wel iets op t strand, maar er is genoeg ruimte.
Om 11:15 is mn 1ste duik van de dag. We gaan tot n diepte van 8,4 meter. Het zicht bedraagt zo'n 7 meter wat meevalt. Er is best wel wat te zien. N paar 'Giant Pufferfish', n paar 'Porcupine Puffer', wat kleine Barracuda en n paar mooigekleurde 'Nudibranche' (naaktzeeslakken). Helaas heeft deze ook geen grotere zuurstofflessen. Tijdens mn duik concentreer ik me op mn ademhaling en weet t alsnog 50 minuten inder water uit te houden. Komt ook door de geringe diepte waarop we zijn, maar toch netjes al zeg ik zelf. De lunch aan boord bestaat uit gestoomde rijst met n gele aardappelen/groente curry. Smaakt redelijk.
Mn 2de duik is om 13:15 voor t strand naast Lazy beach. Dit is wel vol gebouwd en hier heeft de duikshop ook bungalows staan. Mn buddy van vandaag, n Engelse man, ligt al in t water. Geen verplichte buddy check dus. Mn BCD (duikvest waar alle duikuitrusting op is bevestigd) is gevuld met lucht, mn drukmeter geeft 200 Bar druk aan en er komt lucht uit mn regulator (mondstuk waardoor je ademt). Ziet er goed uit dus. Ik neem n grote stap voorwaarts vanaf de boot t water in. Chris (de Canadeze duikinstructeur) vraagt iedereen of t goed gaat. Zodra iedereen heeft aangegeven dat alles ok is, geeft hij t teken dat we gaan afdalen. Ik laat de lucht uit mn BCD lopen en zink naar de bodem. Op n meter of 3 onder de zeespiegel neem ik n teug adem. Tenminste...dat probéér ik. Er komt nul lucht uit mn regulator. Foute boel! Meteen weet ik dat de kraan van mn fles nog dicht zit. Zonder lucht in mn BCD en met mn loodgordel van 10 kg. om mn middel zal ik zo op de bodem zijn als ik niks doe. Met alle kracht in mn benen gebruik ik mn flippers om naar de oppervlakte te komen. Geen tijd voor paniek; mn enige doel op dit moment is naar boven te komen waar genoeg lucht is. Eenmaal boven probeer ik bij de boot, op enige afstand, te komen. Ik heb mn longen in ieder geval gevuld met n grote hap zuurstof. Maar door t gewicht word ik weer naar beneden getrokken als ik niet met mn flippers blijf bewegen. Mn rechterhand heb ik bij de 'quick release' gesp van mn loodriem in t geval van nood. Dan komt Chris naar boven naast me. Ik zeg dat mn kraan nog dicht is. Gelijk draait hij em open en vult hij mn BCD met lucht. Ik drijf weer. Hij haalt de andere 3 duikers van onze groep naar boven. Zodra ik n beetje op adem gekomen ben, dalen we weer rustig af. Het zicht is n meter minder dan tijdens de eerste duik. Ook is er minder 'marine life' te zien. Weer n paar Porcupine Puffer en tegen t eind van de duik komen er 2 Giant Travelli naar me toe gezwommen. Deze 'apex predator' (top roofdier) kan wel 170 cm. lang worden met n gewicht van 80 kilogram. Deze duik duurt 45 minuten, maar had veel langer kunnen zijn als Chris mn luchtkraan niet had open gedraaid. ;-)
Op de boot vertellen de overige duikinstructeurs dat ze grote Gobia hebben gezien. Helaas hebben wij de stek niet gehaald. We varen weer terug naar de pier waar de duikuitrusting weer van boord gaat. We hebben ff de tijd voor n drankje aan de bar waar ik met Chris mn duiklogboek invul. De Engelsman verontschuldigt zich voor zn fout geen buddycheck te hebben gedaan. Hij biedt me n biertje aan. Nâh zijn we weer vriendjes. Dan stap ik weer aan boord met de mensen die naar t vasteland gaan. Op de tocht terug relaxt iedereen op n Frans stel na die n gesprek voeren. Dr is maar weinig gezelligheid zoals op de boot van Flippers, dus ga ik maar ff in de schaduw liggen en sluit mn ogen. Ondanks ik meer heb gezien dan in de wateren bij Phu Quoc is de 'overall experience' minder dan met Flippers. De boot, de uitrusting, de veiligheid, eten en de weinige interactie met de andere duikers dragen daar allemaal aan bij. Hou me ten goede...ik heb nog steeds n leuke dag gehad en door mn luchtloze ervaring heb ik weer waardevolle lessen geleerd dus al met al was t n goede dag. Alleen iets minder als mn vorige duikdagen. We varen weer langs t kleine eiland met klooster richting haven. Op enige afstand van de havenmond ligt n groot cruise schip. Op n app op mn foon zie ik dat t de Queen Mary 2 is. Bijzonder dat hij hier voor Sihanoukville ligt.
Eenmaal weer op de wal moet iedereen in de open laadbak van n andere vrachtwagen stappen. Deze keer geen bankjes, dus iedereen moet staan. Zoals bij de Techno feesten, waar ik ben geweest, zoek ik n plekje vooraan uit. Om 18:50 zijn we weer bij de duikshop. Ik zeg tegen de mensen in de laadbak dat Zia vandaag jarig is en dat t voor haar wel zo leuk is als we voor dr zingen als we de shop ingaan. Gelukkig geeft de meerderheid hier gehoor aan. Ze vindt t hartstikke leuk. Bij The Gypsies drink ik n paar biertjes en loop dan om 20:00 naar 'Ernie's burgers' die als no. 2 eetgelegenheid in Snooky op Tripadvisor is gewaardeerd. Hier bestel je n 'plain' hamburger die je dan naar eigen smaak kan aanvullen met maximaal 20 van de 30 ingrediënten van t menu. Ook staan er n paar betaalde ingrediënten op. De vriendelijke eigenaar Ernie himself komt ff n praatje maken aan mn tafel. Bij binnenkomst zag ik dat zn zaak te koop staat. Ik vraag wat hij wilt gaan doen. Hij antwoordt dat hij hier alweer n paar jaren zit en dat hij weer iets nieuws wilt gaan beginnen. Nâh in Kampot. Ik stel mn hamburger samen en bestel tevens 'chilli cheese fries'. Nog nooit heb ik dit typische Amerikaanse gerecht geprobeerd. Mn hamburger smaakt zeer goed. Ook mn patat met bruine bonen, gekruid gehakt en gesmolten kaas is lekker. Wel machtig. Ik zit meteen vol. Tegen Ernie zeg ik dat ik zn concept zowel uit zakelijk oogpunt als voor de klanten erg leuk vind. Om 21:00 ben ik op mn kamer waar ik na n half uur in slaap val.

WOENSDAG 06/04

Af en toe ben ik wakker geworden, maar sliep meteen weer verder. Als ik mn ogen open doe, heb ik klokkie rond geslapen. Tis 10:10 uur.
Na 2 uur ga ik naar buiten. Eerst ff mn was wegbrengen. Daarna naar Gypsies voor n ijskoffie en ontbijt. Vasco vertelt dat ik t beste mn busticket naar Koh Kong schuin aan de overkant kan kopen. Om 13:40 heb ik t ticket in mn zak. Morgenochtend word ik rond 07:40 opgehaald. Ik ga weer in de fijne rotan bank bij The Gypsies zitten en bestel n jus d'orange. Met de stem van Eddy Vedder door mn koptelefoon schrijf ik tot 16:00 verder aan mn verslag. Ben weer bij net voordat mn batterij weer leeg is. Wat ga ik nâh ns doen? Kweenie. N biertje en chillen dan maar eerst.
Om 18:40 ga ik mn was ophalen. Als ik die terugbreng naar mn kamer betaal ik alvast mn hotelrekening. Hierna ga ik nogmaals naar Ernie's. Ik ben benieuwd naar zn 'nacho cheese fries' en zn kipburger. Als ingredienten neem ik hiervoor o.a. blauwe kaas en ananas. Zowel de burger als de patat smaken lekker. Om 20:15 ben ik voor de laatste keer bij The Gypsies voor n biertje. Daarna moet ik mn spullen alvast gaan pakken. Dit doe ik om 21:30 en ben er zo mee klaar. T is nâh 21:50 en ga zo slapen. Maar nog eerst ff mn verslag proberen te uploaden met n paar fotootjes.

  • 06 April 2016 - 22:31

    Pap En Mam.:

    Hoi Paul, dat was even spannend bij het duiken. Gelukkig goed afgelopen.
    Je hebt weer genoeg plannen gemaakt, dus ik zou zeggen..... Goeie reis morgen en tot het volgende verslag.
    Kus, mam.

  • 07 April 2016 - 08:29

    Suusje:

    Krijg meteen trek zo op de vroege ochtend in carpaccio (nu mag het weer he?!)... Volgens mij vermaak je je daar wel. Heel veel plezier en ben benieuwd naar de andere avonturen. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zwerrie

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden oud omdat we stoppen met spelen. Heb lief alsof je nooit bent gekwetst, zing alsof niemand je kan horen, dans alsof niemand staat te kijken, werk alsof je het geld niet nodig hebt en leef alsof de hemel op aarde is. Never regret anything, because at one time it was exactly what you wanted. Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good. Music is the answer, to your problems. =just keep on dancing=

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 43754

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 24 September 2016

Mijn droom achterna in Azië.

14 Maart 2013 - 09 April 2013

Thailandddd! Eindelijk. :)

17 December 2018 - 30 November -0001

Mijn droom achterna ~ part 2

Landen bezocht: