Ayuthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu Ayuthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu

Ayuthaya

Blijf op de hoogte en volg Zwerrie

08 April 2013 | Thailand, Ayutthaya

Om half 7 gaat de wekker. Ik viel vannacht moeilijk in slaap zodat ik maar 5 uurtjes geslapen heb. Gelukkig heb ik tijd genoeg voordat ik op t station moet zijn. Ik kleed me aan en ga beneden ontbijten. Hierna pak ik m'n spullen en neem n taxi naar Hua Lamphong. Ik ben mooi op tijd en kan rustig m'n trein zoeken. Die is snel gevonden. Ik neem plaats in m'n genummerde stoel en om half 9 vertrekken we. Keurig op tijd. Tijdens de reis schiet t landschap aan me voorbij. Ik zie heel veel rijstvelden langs t spoor en bij bewoond gebied staan de huisjes en marktjes tot aan t spoor gebouwd. De gehele reis toetert de machinist er vrolijk op los. Wsl om mensen en dieren die zo t spoor op kunnen lopen te waarschuwen. T lijkt net of ik in n oude stoomtrein zit tijdens de cowboy periode. Dan komt er n Thaise trein stewardess aan met n karretje. Ik kan kiezen uit koffie, fris of water. Zit bij de prijs inbegrepen. Ik krijg ook 2 cakejes erbij. Goed geregeld hier. 
Net voor 10 uur kom ik op t station van Ayuthaya aan. Hier huur ik n fiets en steek met t pondje t water over om de oude stad te gaan verkennen. Ayuthaya was vroeger de hoofdstad van Siam. Hier staan veel ruïnes van tempels die in oorlogen zijn verwoest. 
Ik begin m'n tempeltour bij Wat Manhathat. Erg indrukwekkend. Van bijna alle Boedda's ontbreekt t hoofd. 
Daarna fiets ik naar Wat Phra Si Sanphet, de grootste tempel van de stad. Hier stond vroeger n 16 meter hoge Boedda omhuld met 250 kg goud. Dit is destijds omgesmolten door Birmeese veroveraars. 
Dan fiets ik n kilometer of 15 (+ n hoge brug) door naar de derde tempel van vandaag Wat Chai Wattanaram. Ook erg mooi. Wat me opvalt zijn de vele vogels hier. In sommige delen van Thailand zie of hoor je ze erg weinig en hier hoor je ze in overvloed. Ik zag weer van die mooie blauwe vogels die ik alleen maar in Kanchanaburi eenmaal heb gezien en zag hoog in de lucht zelfs n grote roofvogel. 
Op de terugweg stop ik ff om n Thaise lunch erin te prakken. Ik besluit ook om m'n fiets lekker terug te brengen. Ik moet nog n eind fietsen en ik verbrand de hele dag al levend. 
N paar minuten over half 4 lever ik m'n fiets in. Ik loop naar t station aan de overkant en koop n treinkaartje naar BKK. Huh? B 20? En op de heenweg betaalde ik B 345. Oh, ik zie t al....3de klas. Dat betekent geen airco, maar alle ramen open en geen vaste plaats, maar kijken of er n plaats vrij is. Nah, ik vind t best....voor € 0,27 n treinrit van dik n half uur. Kan die NS nog wat van leren. ;-)
Tegen 17 uur ben ik weer bij t hotel. Hier kom ik ff bij van m'n avontuur, rust ff uit en pak m'n spullen n beetje in. Tegen 8en ga ik de straat op om wat te eten. Plotseling word ik geroepen. Het is de Thaise gast die voor 333travel werkt beneden in t hotel. Ik heb iedere dag wel n praatje met hem gemaakt en nah nodigde hij me uit om bij hem en z'n Nederlands-Thaise collegaatje te komen zitten en mee te eten en te drinken. Ik kocht hier en daar ook nog wat eten en zette dat op tafel. Met z'n drieën hebben we lekker zitten eten, drinken, praten en lachen. Hij probeerde me tussendoor nog ff te koppelen aan de kokkin van t kraampje en aan n goed uitziende ladyboy van de massagesalon waar we bij zaten. Ik heb mijn beurt maar even overgeslagen haha. ;-) Om half 12 moesten ze weg en ben ik weer naar t hotel gegaan. Ik pak m'n laatste spullen in en ga zo slapen. 
Het was fantastisch en ik kom hier zeker terug. Maar nah slapen en morgen weer naar Nederland. Uitgerust, tevreden, gelukkig en vol positiviteit.
Ik kan dit iedereen aanraden. 

Tot snel iedereen en nogmaals bedankt voor jullie leuke en hartverwarmende reacties. 

Love!
X

  • 08 April 2013 - 22:59

    Ank Zaat:

    Nou Paul, nu zit het er echt op. Een goeie vlucht terug en laat even weten morgen als je thuis bent. Dikke kus van je moedertje.

  • 09 April 2013 - 09:20

    DIEP:

    Goed te horen dat je een mooie vakantie heb gehad. Gaat altijd wel snel voorbij he? Tot gauw. Xx Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zwerrie

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden oud omdat we stoppen met spelen. Heb lief alsof je nooit bent gekwetst, zing alsof niemand je kan horen, dans alsof niemand staat te kijken, werk alsof je het geld niet nodig hebt en leef alsof de hemel op aarde is. Never regret anything, because at one time it was exactly what you wanted. Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good. Music is the answer, to your problems. =just keep on dancing=

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 43811

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 24 September 2016

Mijn droom achterna in Azië.

14 Maart 2013 - 09 April 2013

Thailandddd! Eindelijk. :)

17 December 2018 - 30 November -0001

Mijn droom achterna ~ part 2

Landen bezocht: