Bye Pai - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu Bye Pai - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu

Bye Pai

Blijf op de hoogte en volg Zwerrie

27 Maart 2013 | Thailand, Surat Thani

Vandaag gaat de wekker weer vroeg: 6 uur. Ik pak snel al m'n spullen en loop naar de receptie. De vrouw zei gisteren dat ze er vanaf deze tijd zouden zijn, dus zou ik nog kunnen ontbijten voordat ik naar de bus loop. Maar er is niemand. Ik wacht tot tien over zeven en vertrek met n lege maag. Ik kom vroeg bij Aya service aan en de mini bus is er nog niet. Om wakker te worden koop ik n M-150 en n blikje ijskoffie. M-150 is n soort Red Bull alleen 150 keer sterker. En kost maar B 10 hier in Pai. Zal iig nooit de Nederlandse schappen halen. ;-)
Om 08:15 vertrekken we met de mini bus. We stoppen onderweg nog ff (net als op de heenweg) waar ik t zelfde recept neem. Ik ben behoorlijk moe. 
Om 11:15 word ik afgezet bij t station van Chang Mai. Ik neem n Rot Daang en deze zet me om 11:35 af bij t vliegveld van Chang Mai. Het inchecken gaat snel en bij de EHBO laat ik m'n wond nog even desinfecteren en n nieuw gaasje erop doen. Ik heb nog niks gegeten en ze hebben hier alleen maar n Burgerking en n Mc Donald's. Ik neem bij de Mek 3 dingen die ze in NL niet hebben: een ham & egg pie, n Samurai pork burger en n cheeseburger deluxe. 
En dan is t grote wachten begonnen. 
Rond 14:45 kan ik in m'n eerste vliegtuig van vandaag stappen. Deze stijgt om 15:10 op met als bestemming Bangkok. Daar kom ik om 16:10 aan. 
Dan is t via de transit hal naar de gate voor t tweede vliegtuig. Deze heeft als bestemming Surat Thani. Ook hier moet ik wachten. Rond half 6 ga ik aan boord. We vliegen om 18:05 en landen weer  om 18:53. 
Nadat ik m'n bagage van de band heb gehaald, loop ik naar buiten. Daar vraagt n man waar ik naartoe moet. Naar de pier waar de nachtboot naar Ko Tao vertrekt. "100 Baht", zegt de man en wijst naar de bus waar ik in kan stappen. We wachten nog op n paar andere passagiers en vertrekken. Om 19:22. 
Om 20:00 komen we aan in de pier. Ik koop n kaartje voor B 350 en loop dan eerst nog ff naar n winkel waar ik n fles water en n Chiang biertje koop. Dit is echt de laatste keer dat ik Chiang drink, want 's nachts heb ik weer de meest vage dromen. Ik hoor van anderen ook al dat dit kut bier is. T alcohol percentage kan nogal schommelen en ik hoor verhalen dat er mss nog wel andere vage ingrediënten inzitten.  Voorlopig niet meer dus. Bij n eetkraampje bestel ik gebakken rijst met kip. 
Om 20:15 ga ik aan boord. Benedendeks staan allemaal spullen die naar t eiland moeten. Van -ik geloof- n miljoen eieren tot n wc pot. Mss allemaal voor dezelfde klant? Op t dek daarboven liggen aan beide zijden allemaal matrasjes met kleine kussentjes. En daarop slaapt iedereen dus. Allemaal door elkaar; mannen, vrouwen en kinderen. Ik zoek n plekje uit en leg mn bagage aan t voeteneind. Na n tijdje komt er gast aan boord met wie ik kennis maak. Hij heet Paul uit Dublin (Ierland) en  we praten n tijdje. Om 23:06 gaan we varen. Ik blijf nog ff uit één van de ramen naar buiten kijken tot we de open zee opvaren. Om 24:00 ga ik slapen (en heel vaag dromen zoals ik al eerder zei).  

Later schrijf ik over m'n aankomst in Ko Tao en over m'n herhalingscursus duiken. Het is al 10 jaar geleden dat ik voor t laatst heb gedoken en t is n lange dag met 2 dagen te weinig slaap geweest. Morgen moet ik weer om 10:00 bij de duikschool zijn en ik ga zo pitten.
Zo zie je maar: zo hoor je n paar dagen niks en zo krijg je weer genoeg leesvoer. Jullie hoeven je iig geen zorgen te maken. Ik vermaak me prima en soms komt t schrijven en/of uploaden gewoon niet uit.
Tot gauw weer. 
Love! X

  • 28 Maart 2013 - 16:26

    Ank Zaat.:

    Hoi Paul ,wat doe en zie je veel.fijn dat je zo geniet.wij genieten van jouw verhalen.ga je het weekend nog paaseieren zoeken?veel plezier verder en tot het volgende verslag.ik geef het hele verslag a.s. Zaterdag aan Dmitri.dikke kus van je vader en moeder.xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zwerrie

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden oud omdat we stoppen met spelen. Heb lief alsof je nooit bent gekwetst, zing alsof niemand je kan horen, dans alsof niemand staat te kijken, werk alsof je het geld niet nodig hebt en leef alsof de hemel op aarde is. Never regret anything, because at one time it was exactly what you wanted. Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good. Music is the answer, to your problems. =just keep on dancing=

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 43775

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 24 September 2016

Mijn droom achterna in Azië.

14 Maart 2013 - 09 April 2013

Thailandddd! Eindelijk. :)

17 December 2018 - 30 November -0001

Mijn droom achterna ~ part 2

Landen bezocht: