Kanchanaburi dag 2 en weer terug naar BKK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu Kanchanaburi dag 2 en weer terug naar BKK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Zwerrie Zigeunerkoning - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi dag 2 en weer terug naar BKK

Blijf op de hoogte en volg Zwerrie

20 Maart 2013 | Thailand, Bangkok

Wow! Wat heb ik heerlijk geslapen zeg! Wat n rust en dan dat water wat onder je kamer doorstroomt....lekkâhhhh! 
Tegen 8 uur sta ik op. Er staat n simpel ontbijt voor me klaar. Gelukkig ontbreekt t belangrijkste niet: koffie. Lekker wakker worden in de ochtendzon  met n bakkie pleur en m'n voeten in t water. 
Om 09:10 verzamelt ons groepje op een bamboe vlot en worden we stroomopwaarts voortgetrokken door n longtail. N paar kilometer verder wordt het touw losgegooid en drijven we rustig weer terug. Onderweg zien we n paar mooie huizen aan t water, enorm lange bamboestruiken en veel groen. Met de groep is t erg gezellig. De stroming is zo sterk dat t stroomafwaarts sneller ging dan stroomopwaarts. T duurde niet lang toen we aan de overkant van de rivier aanlegde. Hier was n olifanten farm waar we n ritje gingen maken op....jawel, n olifant. Er waren drie olifanten gereed gemaakt door n aantal dekens op z'n rug te leggen waarop n klein bankje voor 2 personen werd gezet. Nadat eerst Wayne met de Italiaan hadden plaats genomen, konden de Amerikaanse broer en zus op de volgende olifant waarna Lieke en ik (de langste van de groep) op de kleinste olifant van het stel gingen zitten. Maar ze had er geen moeite mee. Er ging nog n kleine Thaise gast op de nek zitten van de olifant zodat hij hem kon sturen. Hij deed dit door n stok tegen t voorhoofd van de olifant te houden. Moest de olifant naar rechts hield hij de stok tegen de linkerkant van z'n voorhoofd. Door de druk deed de olifant z'n hoofd dan naar rechts en liep hij die kant verder uit. Op n gegeven moment zagen we dat Wayne z'n plaats op t bankje had opgegeven en nah zelf op de nek van hun olifant zat. Terwijl onze olifanten netjes de gebaande paden volgde, nam de olifant van Wayne de off road route. Het lukte hem niet weer bij te sturen. Hilarisch! Gelukkig kwamen ze weer snel terug bij de groep. Nah werd er ook aan ons gevraagd of we zelf wilden rijden. Dat wilden we wel. Eerst ging Lieke en na zo'n 15 minuten was t mijn beurt. Was echt super leuk! Ik kon em n beetje sturen, laten stoppen en weer verder laten gaan. Op de route lag en groeide er genoeg eten voor ze zodat ze af en toe konden stoppen. 
Om kwart voor 11 zijn we weer weg gegaan. Je kon kiezen of je naar n oorlogsmuseum wilde gaan of naar één van de grootste watervallen van Kanchanaburi. Ik koos voor de laatste optie, want ik had gehoord dat je onderaan de waterval kan zwemmen en laat ik nah net m'n zwembroek hebben aangetrokken. Na 5 minuten rijden waren we er al. Ik heb eerst ff rustig gelopen in t schaduwrijke gedeelte beneden. Daarna de trappen op naar de waterval. Het kleine meertje aan de voet van de waterval zag er idd aantrekkelijk uit om in te gaan. Maar ik wilde eerst naar boven lopen, omdat daar 2 grotten zijn. Tenslotte had ik 2 uur de tijd voordat ik weer opgehaald zou worden. Op zich viel de wandeling en klim wel mee, maar toen ik door n open stuk veld moest, voelde ik de zon goed branden. Ik liep eerst naar de bron van de waterval. Echt iets heel kleins. Een ondiep stroompje ook. Dat daar al dat water van die waterval vandaan komt, dacht ik nog. Na verder gelopen te hebben, kwam ik bij de grote grot aan. Helaas was deze gesloten. Op de terugweg heb ik nog uitgekeken naar de kleinere grot, maar die vond ik niet. Terug bij de waterval ben ik t water ingegaan. De kant liep schuin af en in t midden was t niet al te diep, maar genoeg om ff te zwemmen. Ook nog even à la Mowgli (op handen en voeten) de rotsen opgeklommen om n douche onder de waterval te nemen. Ik dacht in n ondiep plasje te gaan staan, maar dat bleek dan weer ineens wat dieper te zijn dan verwacht. Gevolg: mooie videobeelden voor de mensen beneden van n Paulus die half op z'n bek gaat en n mooie bloeduitstorting op m'n rechtervoet voor Paulus zelf haha. Op de terugweg ook nog uitgegleden zodat t net leek of ik in Duinrell van de glijbaan afkwam. Maar de douche was t allemaal waard. ;-)
Om 1 uur bracht t busje ons weer naar t boothotel waar we gingen lunchen. Na n uur vertrokken we weer. Bij de waterval stapte Lieke uit en de 2 Amerikanen, de Italiaan, Wayne en ik stapten over in n ander busje met andere mensen. Wayne zou naar n treinstation worden gebracht en de rest naar BKK. De rit zou ong 3 uur gaan duren. 
Om 15:40 stopten we ff voor 5 minuten bij t Kanchanaburi War Cemetary. Snel n flesje water en n biertje met Wayne gehaald. Ook de begraafplaats nog ff op, want er stonden wat watersproeiers aan en ik kon wel wat afkoeling gebruiken. Hierna ging de rit weer verder. Op n gegeven moment stopten we weer omdat de chauf moest tanken. Wayne en ik wilden nog n paar BVOtjes halen, maar die verkochten ze daar niet. Aan de overkant zagen we n tentje waarvan we dachten dat ze daar wel bier zouden verkopen. Ons vermoeden was juist. Wayne had t slimme idee om ijsblokjes te vragen. Dat was geen probleem. Met ieder n plastic tas vol met ijs en 2 flessen bier erin stapten we weer in de bus. Hatsjekiedeeee yeeaaahhhhhh! :D
Om half 6 stapte Wayne uit bij t station waar hij moest zijn. We hebben hartelijk afscheid genomen en afgesproken dat we contact zouden houden. Zeer relaxte gast en ik hoop dat we nog ns meeten voor 1 of 2 biertjes en n leuke tijd. 
De 3 uur werd iets langer, want om 19:20 kwam ik weer bij t Eastin hotel. M'n belangrijke spullen uit m'n kluisje bij de receptie gehaald, ingecheckt en m'n backpack gekregen. Om half 9 ben ik weer wat gaan eten op straat. Bij t eerste kraampje nam ik soep met taugé, kip, noodles en ik geloof iets van varkensvlees erin. Ernaast werd nog n bordje met taugé en basilicumblaadjes gezet. Was lekker. Bij t 2de kraampje kocht ik 6 rivierkreeften van de BBQ. Bij t 3de kraampje heb ik n bord rijst met rundvlees en boontjes gekocht en heb dit samen met de rivierkreeften opgegeten. Bij t 4de kraampje nog 2 van de overheerlijke varkenssaté gekocht. Toen ff naar de 7/11 winkel voor wat melk en nog n paar blikkies bier. Toch nog maar 2 van die saté om t af te leren. Hupsateee! ;-)
Om 21:35 was ik weer terug n t hotel en ging redelijk op tijd slapen. Vanmorgen 20/3 ben ik om kwart over 9 weer opgestaan. Ontbijten, scheren, m'n spullen gepakt en uitgecheckt. M'n backpack staat weer achter en ik ben met wat vieze, vuile kleren naar n wasserette gelopen. Om 4 uur vanmiddag kan ik ze weer ophalen. Nah lig ik lekker bij t zwembad van t hotel m'n verhaal te typen. Ik weet nog niet wat ik verder ga doen vandaag, behalve dat ik om 19:35 in de trein wil zitten en zo n duik ga nemen. Wordt vervolgd...... :)

Ik hoop dat t met ieder van jullie goed gaat. Met mij iig wel. 
Laa kohn. Tot ziens. 
X

  • 20 Maart 2013 - 11:26

    Rob:

    Hoi Paulie,
    Leuk je verhalen, zit in Gambia ze te lezen.
    Heel herkenbaar voor ons allemaal, behalve die drie pakken dan :-)
    Geniet lekkah van de treinreis (is een belevenis) en Chiang Mai.
    Mazzel
    Rob&Hanneke

  • 20 Maart 2013 - 12:33

    Ank Zaat:

    Hoi Paul,fijn om zoveel van je te lezen en dat je zo geniet. Schrijf ook even een berichtje voor Diem,wij gaan het uitprinten en laten hem alles lezen,o.k.?veel plezier nog.je moedertje.xxx

  • 20 Maart 2013 - 14:05

    Dex:

    Je schrijft leuk Paulus! Cool om iedere keer je verhalen te lezen!

  • 20 Maart 2013 - 14:07

    Dex:

    Wanneer komen de eerste foto's?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zwerrie

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden oud omdat we stoppen met spelen. Heb lief alsof je nooit bent gekwetst, zing alsof niemand je kan horen, dans alsof niemand staat te kijken, werk alsof je het geld niet nodig hebt en leef alsof de hemel op aarde is. Never regret anything, because at one time it was exactly what you wanted. Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good. Music is the answer, to your problems. =just keep on dancing=

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 43798

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 24 September 2016

Mijn droom achterna in Azië.

14 Maart 2013 - 09 April 2013

Thailandddd! Eindelijk. :)

17 December 2018 - 30 November -0001

Mijn droom achterna ~ part 2

Landen bezocht: